A Vasúti Hatóság az eredmények kiértékelése után utasforgalmi próbaüzemre adott engedélyt, így 2007. február 22-től, a Budapest-Déli pályaudvar- Tatabánya -Oroszlány közötti elővárosi forgalomban menetrend szerinti személyvonatokként közlekedik három Talent motorvonat. A további hét jármű a normál futópróbáját végzi, s folyamatosan állnak forgalomba. Várhatóan március elején újabb három vonat is megkapja az engedélyt, így rövidesen további négy Talent-vonat is az utazóközönség rendelkezésére állhat.
Amint az ismeretes, a vasúttársaság az irányító testületek és a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium felhatalmazása alapján 2006. február 17-én indította el a hirdetmény nélküli tárgyalásos közbeszerzési eljárást a motorvonatok beszerzésére. A MÁV ZRt. és a Bombardier 2006. március 21-én írta alá a tíz Talent típusú motorvonat szállításáról szóló szerződést, amelynek beszerzési költsége 44 millió euró (11 milliárd froint).
Az akkori nagyszabású tervek még arról szóltak, hogy a Bombardier a Stadler Flirtjeit jócskán megelőzve a választások előtt forgalomba állíthatja a tíz vonatot. Ehhez képest jócskán elcsúszott a cég, jóllehet még így is hamarabb szállíthat utasokat, mint a svájci vetélytárs. Ugyanakkor a tavaly még impozáns egy éves előny helyett csak néhány héttel előzött.
A motorvonatok beszerzéséhez szükséges forrás már régóta biztosított. Az ajánlattevők - hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás keretében - kötelező érvényű ajánlatukat 2006. március 13-án adták be. Az ezt követő tártárgyaláson az OTP Bank adta a legkedvezőbb ajánlatot. Ezek figyelembe vételével a vasúttársaság az OTP Bankkal kötötte meg a hitelszerződést.
Menedzsment Fórum