2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A hazai hatósági engedélyezési eljárásokat követően Magyarországon is forgalomba állhatnak a Bombardier Talent villamos motorvonatok - tíz-tizenegy hónapos késéssel. Három motorvonat teljesítette a normál futópróbát, vagyis ötezer kilométert tettek meg a hazai pályán.

A Vasúti Hatóság az eredmények kiértékelése után utasforgalmi próbaüzemre adott engedélyt, így 2007. február 22-től, a Budapest-Déli pályaudvar- Tatabánya -Oroszlány közötti elővárosi forgalomban menetrend szerinti személyvonatokként közlekedik három Talent motorvonat. A további hét jármű a normál futópróbáját végzi, s folyamatosan állnak forgalomba. Várhatóan március elején újabb három vonat is megkapja az engedélyt, így rövidesen további négy Talent-vonat is az utazóközönség rendelkezésére állhat.

Amint az ismeretes, a vasúttársaság az irányító testületek és a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium felhatalmazása alapján 2006. február 17-én indította el a hirdetmény nélküli tárgyalásos közbeszerzési eljárást a motorvonatok beszerzésére. A MÁV ZRt. és a Bombardier 2006. március 21-én írta alá a tíz Talent típusú motorvonat szállításáról szóló szerződést, amelynek beszerzési költsége 44 millió euró (11 milliárd froint).

Az akkori nagyszabású tervek még arról szóltak, hogy a Bombardier a Stadler Flirtjeit jócskán megelőzve a választások előtt forgalomba állíthatja a tíz vonatot. Ehhez képest jócskán elcsúszott a cég, jóllehet még így is hamarabb szállíthat utasokat, mint a svájci vetélytárs. Ugyanakkor a tavaly még impozáns egy éves előny helyett csak néhány héttel előzött.

A motorvonatok beszerzéséhez szükséges forrás már régóta biztosított. Az ajánlattevők - hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás keretében - kötelező érvényű ajánlatukat 2006. március 13-án adták be. Az ezt követő tártárgyaláson az OTP Bank adta a legkedvezőbb ajánlatot. Ezek figyelembe vételével a vasúttársaság az OTP Bankkal kötötte meg a hitelszerződést.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!