3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A braunschweigi ügyészség büntetőeljárást indított Martin Winterkorn, a Volkswagen-csoport volt vezérigazgatója ellen annak nyomán, hogy a német autógyártó vállalat elismerte, csalt bizonyos dízelüzemű járművei esetén a károsanyag-kibocsátási teszteknél.

Az ügyészség hétfőn közölte, hogy csalás vádjával nyomoznak. Azt igyekeznek kideríteni, ki a felelős azért, hogy az emissziós értékek meghamisítására képes szoftverrel ellátott autók forgalomba kerülhettek. A német törvények alapján bárki nyújthat be büntetőfeljelentést az ügyészségen, amelynek aztán kötelessége vizsgálatot indítani, majd eldönteni, hogy elégségesek a bizonyítékok ahhoz, hogy hivatalos nyomozás induljon. A Volkswagen-ügyben a braunschweigi ügyészség tucatnyi feljelentést kapott, ideértve az autógyártó vállalatét is - közölte Julia Meyer, az ügyészség szóvivője.

Braunschweig a második legnagyobb alsó-szászországi város, hozzá nem messze hozzá található a Volkswagen székhelye, Wolfsburg.

Martin Winterkorn 2007 óta töltötte be a vezérigazgatói tisztséget, amelyről szeptember 23-án mondott le. Pénteken megválasztott utódja, Matthias Müller, az Audi vezérigazgatója első beszédében a legfontosabb feladatának nevezte a Volkswagen iránti bizalom visszaszerzését, és azt ígérte, hogy vezetésével a Volkswagen minden tőle telhetőt megtesz a legszigorúbb megfelelési szabványok kidolgozására és bevezetésére.

Névtelenül nyilatkozó források hétfőn megerősítették, hogy a Volkswagen felfüggesztette luxusmárkái, az Audi és a Porsche kutatás-fejlesztésért felelős vezetőit, Ulrich Hackenberg és Wolfgang Hatzot.

A német közlekedési minisztérium szóvivője hétfőn megismételte, hogy az Egyesült Államokban kipattant botrány előtt a berlini kormánynak nem volt tudomása a csalásról. Egyúttal megerősítette azt a lapértesülést, miszerint a Szövetségi Közúti Közlekedési Hatóság (KBA) október 7-ig adott időt a Volkswagennek, hogy vázolja fel, miként szándékozik megfelelni a nemzeti környezetvédelmi előírásoknak a botrányban érintett dízelmotorja esetében.

Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) szeptember 18-án vádolta meg a legnagyobb európai autógyártó vállalatot azzal, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. A VW elismerte, hogy olyan szoftvert alkalmazott mintegy 11 millió, EA 189 típusú motorral üzemelő autóban, amely csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban azonban nem.

Kínában, ahol nagyon kevés a gázolajjal működő jármű, mindössze kétezer körül lehet a botrányban érintett autók száma, főleg az importból származó, négykerék meghajtású Tiguan márkájú városi terepjárók jöhetnek szóba. A Volkswagen kínai vegyesvállalatai által gyártott autókba egyáltalán nem telepítették a csalásra lehetőséget teremtő szoftvert. Az utóbbi 12 hónap alatt Kínában eladott autóknak csak 0,4 százaléka volt dízeles.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!