Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke a pénteki egyeztetés után az MTI-nek elmondta: a sztrájkbizottság áttekinti a helyzetet, mivel hamarosan lejár a kéthetes határidő. Július 1-én ugyanis arról döntöttek: ha nem haladnak a tárgyalások, két héten belül, azaz július 15-ig folytatják a munkabeszüntetést.
Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője megismételte korábbi kijelentését, miszerint a vasúttársaságoknak nincs anyagi lehetőségük "a VDSZSZ irreális követeléseinek teljesítésére". Reméli, hogy a szakszervezeti tagok is belátják, nincs értelme sztrájkolni.
A VDSZSZ eredeti követelése tíz százalékos többletbéremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, valamint a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára. Ezek egészültek ki azzal a két követeléssel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás, illetve a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja a vártnál magasabb inflációt.
A szakszervezet szerint ezek az igények megalapozottak, s a tíz százalékos többletbéremelés hárommillliárd forintból, a 250 ezres egyszeri kifizetés pedig mintegy nyolcmilliárd forintból megoldható lenne, közölte korábban az mfor.hu-val Bárány Balázs.
Hétfőn újabb sztrájk?
Az egyeztetést vasárnap folytatják, ha akkor sem születik egyezség, akkor lapinformációk szerint valószínűleg hétfőre szervez újabb munkabeszüntetést a VDSZSZ. A szakszervezet először február elsején hirdetett sztrájkot, amit aznap délben felfüggesztett, majd február negyedikén újrakezdett, február 7-én délben megszakított, február 25-én nulla órakor ismét újraindított, majd még ugyanaznap kilenc órakor felfüggesztett. Az utolsó akcióra április 7-én került sor, amely nulla órától tíz óráig tartott.
MTI/Menedzsment Fórum