A takarékosság jegyében sok légicég megpróbál minél több utasnak helyet szorítani gépein, hogy kevesebb járatot kelljen indítania. Mások kevesebb festéket vagy könnyebb italos kocsikat használnak, esetleg a hátszélhez igazítják repüléseiket vagy megpróbálnak minél egyenesebb útvonalon közlekedni - írja az International Herald Tribune.
A légitársaságok nagyon ki vannak szolgáltatva az olaj világpiaci árának - ha az növekszik, az mindenképpen hátrányt jelent a vállalatoknak. 2007-ben a kerozin ára 58 százalékkal emelkedett az előző évhez képest, s így immár a légitársaságok költségeinek egyharmadát teszi ki.
Egyes légitársaságok költségei megtriplázódtak az elmúlt néhány évben, s emiatt pár kisebbnek le is kellett húznia a rolót. A Nemzetközi Légiszállítási Szövetség (IATA) előrejelzése szerint a 2007-es 5,6 milliárd dollárról idén 5 milliárdra csökken a globális légiipar összesített nyeresége.