2p

A világ légitársaságai mindent megtesznek annak érdekében, hogy csökkentsék a folyamatosan emelkedő üzemanyagárak negatív hatásait. A cégek nem csupán áremeléssel, a többletköltségek utasokra tolásával, hanem egyre kreatívabb eszközökkel is operálnak - nincs választásuk, akár csődbe is viheti őket az olaj drágulása.

A takarékosság jegyében sok légicég megpróbál minél több utasnak helyet szorítani gépein, hogy kevesebb járatot kelljen indítania. Mások kevesebb festéket vagy könnyebb italos kocsikat használnak, esetleg a hátszélhez igazítják repüléseiket vagy megpróbálnak minél egyenesebb útvonalon közlekedni - írja az International Herald Tribune.

A légitársaságok nagyon ki vannak szolgáltatva az olaj világpiaci árának - ha az növekszik, az mindenképpen hátrányt jelent a vállalatoknak. 2007-ben a kerozin ára 58 százalékkal emelkedett az előző évhez képest, s így immár a légitársaságok költségeinek egyharmadát teszi ki.

Egyes légitársaságok költségei megtriplázódtak az elmúlt néhány évben, s emiatt pár kisebbnek le is kellett húznia a rolót. A Nemzetközi Légiszállítási Szövetség (IATA) előrejelzése szerint a 2007-es 5,6 milliárd dollárról idén 5 milliárdra csökken a globális légiipar összesített nyeresége.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!