A Közúti Fuvarozók Európai Szövetségének (UETR) első konferenciáján Kazatsay Zoltán utalt arra, hogy az EU bizottságának előrejelzése szerint 2000-hez képest 2020-ig az unió szállítási teljesítménye - miközben az EU átlag GDP-je 52 százalékkal emelkedik - 50 százalékkal, utasforgalma 35 százalékkal nő.
Az áruszállítást vizsgálva a közúti 55 százalékkal, a vasúti 13 százalékkal, a partmenti tengeri szállítás 59 százalékkal, míg a belvízi áruszállítás teljesítménye 28 százalékkal bővül. Az utasforgalmat tekintve a magánautó forgalom 36 százalékkal, a vasúti 19 százalékkal, míg a légi 108 százalékkal emelkedik.
A főigazgató-helyettes utalt arra, hogy az EU 580 ezer közúti vállalkozásának 95 százaléka 10-nél kevesebb embert foglalkoztató mikrovállalkozás. Ezért is fontos, hogy az EU rendelettervezet pénzügyi stabilitást, a cégalapítás egyértelműsítését, és megfelelő képzettséget irányoz elő. A tervezet egy uniós közúti fuvarozói, és tehergépjárművezetői "jó hírnévhez kötődő" regiszter létrehozását is előírná.
Kazatsay Zoltán elmondta azt is, hogy a rendelettervezet a közúti fuvarozói képzettségek kölcsönös elfogadását, és az unióban egységesített fuvarokmányok bevezetését is tartalmazza, ami jelentősen egyszerűsítené az adminisztrációt és az ellenőrzést.