Az angolul és románul nagyon hasonló "fabulous" (mesés), illetve "spirit" (szellem) szavak csatolásából származó brandet a Gav, Scholz and Friends főmunkatársa, Lucian Georgescu dolgozta ki, saját bevallása szerint két hónapnyi gondolkodás után.
A mesterségesen létrehozott szóösszetétel "Románia egyértelmű külföldi beazonosítására szolgál, melynek elsődleges funkciója a román szellemiség üzenetének kommunikációja a külvilág felé" - mondja Georgescu, aki százezer eurót (mintegy 25 millió forintot) kapott az ötletért.
A Gav, Scholz and Friends (amely Nagyszeben, az egyik idei európai kulturális főváros imázsának promóciója során elért eredményekért került a külügyminisztérium illetékeseinek látókörébe) versenytárgyalás nélkül kapta a megbízást.
Románia külföldi (főként európai uniós) reklámozására a külügyi tárca hamarosan ötmillió eurót (körülbelül 1,26 milliárd forintot) kap. Ezt követően versenytárgyaláson fogják kiválasztani azt a két-három reklámügynökséget, amely a "fabulouspirit" szlogen köré építve belekezd egy több éven át tartó, a remények szerint sikeres és offenzív jellegű arculat-építésbe - írja a Ziarul Gandul.