Légrádi Edit, az Opel szóvivője elmondta: az ötmilliomodik hengerfejet szintén a magyar Opel termékébe, egy 1,6 literes benzinmotorba szerelik, hogy azután a cég németországi központjába, Rüsselsheimbe szállítják, ahol egy Opel Insigniába építik be.
Szentgotthárdon 1996 szeptemberében indult a gyártás a hengerfejgyárban. Az elmúlt 15 év során az Opel jól ki tudta használni a rugalmas cellarendszerű megmunkálási technológia előnyeit, mely akkoriban világújdonságnak számított - fűzte hozzá a szóvivő. A gyár ugyanis különböző méretű és típusú hengerfejek gyártására tehető alkalmassá úgy, hogy az átállás költséghatékonyan és gyorsan valósítható meg - ismertette közleményében Légrádi Edit.
A gyártott típusok között 1997-ben a 2.2 literes hengerfejek is szerepeltek, s a termékek egy részét ekkor még exportálta a cég. A szentgotthárdi motorgyár viszont hengerfej-szükségletének mintegy negyedét még más Opel gyáraktól, nagyrészt Ausztriából kapta. Több alkalommal történt típus-integráció is, így mindig az adott motorok igényének megfelelő hengerfejek készülhettek a gyártósorokon.
Mivel a szentgotthárdi gyár által megmunkált alkatrészek világszerte a General Motors több motorgyárába is szállítják, az 5 millió hengerfej azt jelenti, hogy valahol a világban pontosan ennyi vásárló autójában lévő Opel, vagy Chevrolet motorban gyújt szikrát egy Magyarországon szerelt gyújtógyertya.
Szentgotthárdon nemsokára ismét a technika legmodernebb vívmányainak felhasználásával épül új motorgyár. Az 500 millió eurós beruházással készülő új gyár a jelenlegi termékek mellett három új motorcsalád gyártását fogja végezni, ami 800 új dolgozó számára kínál munkalehetőséget már 2012-től.
MTI