3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Széleskörű összefogással készült el az új nemzeti légügyi stratégia, amely a szakma egységes álláspontját tükrözi, ezért jó alapul szolgál majd a következő időszak légiközlekedési fejlesztési és törvényhozási döntéseihez - jelentette be Márton Attila, a Fidesz szakpolitikusa pénteken sajtótájékoztatón.

A stratégiát azt követően ismertette a politikus, hogy egy szakmai bemutató, zárókonferencia keretében átadták a Fidesz-frakció munkacsoportja által készített dokumentumot Völner Pálnak, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkárának.

Völner Pál szerint a lehető legjobbkor született meg a munkaanyag, hiszen a légügyi stratégia a kormány jogalkotási programjában is szerepel.

Márton Attila beszámolt arról, hogy az eltelt fél évben 10 munkacsoportban dolgoztak a légügyi szakma képviselői a 10 évre szóló stratégia kidolgozásán. Elemezték a helyzetet, problématérképet készítettek és konkrét javaslatok fogalmaztak meg a kormánynak, az iparág szereplőinek, vagy a reptér üzemeltetőjének. Felhívta a figyelmet arra, hogy az iparág fejlődésével jelentősen nő az utasok száma, amelyből az országnak és a nemzeti légitársaságnak is ki kell vennie a részét. A fejlődésből már csak azért sem lehet kimaradni, mert például az utasszám egymilliós emelkedése ezer új munkahelyet jelenthet - tette hozzá.

Az egyes területek bemutatásánál kiragadott konkrét példák egyike a hazai repülőterek jövője volt. A javaslatban egy teljesen új repülőtér-besorolást indítványoztak, amellyel egységes szempontrendszer alapján határozható meg a jövőbeni fejlesztések kívánt iránya. Az új besorolást azért is nevezte fontosnak a stratégiai munkacsoport vezetője, mert így szétválaszthatók a nemzetközi és a nemzeti szabályozás alá tartozó légikikötők.

Külön foglalkozik a szakemberképzéssel a dokumentum, amelyben évente 80-120 felsőfokú végzettségű új műszaki szakember és 2-3000 szakmunkás képzésére tesznek javaslatot. Márton Attila ismertetése szerint az oktatásra 2022 végéig több mint 40 milliárd forintra lenne szükség, a forrásokat az iparági szereplőkön túl pályázati forrásokból lehetne biztosítani.

A politikus megemlítette, hogy foglalkoztak a Malév helyzetével is, de csak abból a szempontból, hogy áttekintették azokat a főbb pontokat, amelyek egy nemzeti légitársaság eredményes működéséhez szükségesek és amelyekkel növelhető a légitársaság utasszáma. A Malév helyzetének javulásához először természetesen a tulajdonosnak kell meghozni a szükséges döntéseket, de ezeken túl a stratégiában megfogalmazott indítványokkal Márton Attila szerint nagymértékben javulhatna a légitársaság pozíciója.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!