Az ötlet a két szerkesztőségtől származik, melyek vezetői egy évvel ezelőtt vetették fel a pr-cikksorozat lehetőségét a román Európai Integrációs Minisztérium illetékeseinek.
A román országimázs gazdasági összetevőjéről szóló publikációk egyetlen lej közpénzt sem igényeltek; a "százezer eurónál kevesebbe" kerülő kampányt teljes egészében a Coca-Cola és az Unilever cégek finanszírozzák - mondta Emil Nuta, a The Economist romániai képviselője. Eleinte a román állami légiközlekedési vállalat, a Tarom is kifejezte érdeklődését, de később - költségvetési problémák miatt - nem vállalta a költségeket.
A Financial Times március 2-i számában három oldalon foglalkozik keleti szomszédunk gazdaságával és belpolitikájával. Külön cikkek szólnak a Baneasa-i nemzetközi repülőtérről, a constantai tengeri kikötőről, a munkaerő-problémákról, valamint a román makrogazdasági adatokról.
A The Economist ugyancsak tág keretek között számol be legújabb számában a román gazdasági lehetőségekről, a multik (általában kedvező) tapasztalatairól.
Március 16-án és április 6-án újabb fejezetek fognak megjelenni az említett folyóiratokban Romániáról. Anca Boagiu, a bukaresti integrációs miniszter a román országimázs offenzívájának előőrseként jellemezte az angolszász lapokban megjelent cikksorozatot.