2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Elküldte a francia Alstom a 2-es metróra gyártandó Metropolis szerelvények végleges típusengedély-kérelmét csütörtökön a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz (NKH).

A francia gyártó a levélben egyben azt is kéri az NKH-tól, hogy a szerelvények fékrendszerével, illetve a vezetőfülke belső magasságával kapcsolatban adja meg a derogációt (mentességet) a hatályos Országos Vasúti Szabályzat és a Metró Jármű Szabályzat alól is. A gyártó ennek érdekében a levélhez csatolta a részletes indoklást is.

Az Alstom azt is kérte az NKH-tól, hogy a korábban megadott eltéréseket tartsa fenn. Ezek az üzemi és vészfékezéssel, az utastér belső magasságával, a vezetőfülke szellőzésével és fűtésével, valamint a jármű földelésével kapcsolatosak.

Kérelmükben azt írták, szeretnék, ha az NKH a beadványt soron kívül vizsgálná meg.

Az Alstomnak a korábban módosított szerződés szerint 300 napja van arra, hogy megszerezze a végleges típusengedélyt a 2-es metró szerelvényeire, és 330 napon belül le kell szállítania az első szerelvényt Budapestre.

Az Alstom és a BKV 2006-ban kötött szerződést a 2-es és 4-es metró vonalára szállítandó szerelvények legyártására. Ezt tavaly októberben felbontották, majd miután Tarlós István főpolgármester, és Patrick Kron, az Alstom-csoport vezérigazgatója megállapodtak annak módosításáról,  augusztus 15-én hatályba lépett a megváltoztatott szerződés. Az aláírás után a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek, és a KIKSZ Közlekedésszervező Zrt.-nek is ellen kellett jegyeznie a dokumentumokat, majd az Alstomot értesíteni kellett. Ez augusztus 15-én történt meg.

A szerződést a BKV azért mondta fel tavaly október 20-án, mert az Alstom nem tudta határidőre megszerezni a 2-es vonalra szánt szerelvények végleges típusengedélyét.

A szerződés szerint az Alstom 22 szerelvényt gyárt a 2-es  metróra 150 millió euróért és 15+7 automata szerelvényt a 4-es  vonalra 114 millió euróért.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!