A müncheni lap csütörtöki beszámolója szerint a pilóták szakszervezete (Vereinigung Cockpit - VC) hajlik arra, hogy az április közepére tervezett négynapos munkabeszüntetés helyett elfogadja a menedzsment javaslatát és döntőbíróság elé vigye a pilóták fizetése körül kirobbant vitát. A VC szóvivője nem kommentálta a lapértesülést.
A német légitársaság vezetése javaslatok mellett fenyegetéssel igyekszik jobb belátásra bírni a 4.500 tagú szakszervezetet; szerdán bejelentették, hogy millió eurós nagyságrendű kártérítést követelnek, ha a VC húsvét után folytatja a még februárban kezdett, majd felfüggesztett sztrájkot, és bíróságon kérdőjelezik meg a munkabeszüntetés jogosságát. A menedzsment számításai szerint az április 13-i kezdettel meghirdetett sztrájk több mint 100 millió euró kárt okozhat, és már most probléma, hogy a sztrájkveszély miatt sorra mondanak le foglalásokat az utasok.
A tavaly kezdett tárgyalásokon a VC 6,4 százalékos béremelést követelt, és garanciát próbált kiharcolni a munkahelyek megtartására. A felek nem jutottak megegyezésre, a pilóták így február 22-én sztrájkba léptek. A négynaposra tervezett munkabeszüntetést másnap hajnalban az illetékes munkaügyi bíróság felszólítására felfüggesztették. Az akció 48 millió eurós bevételkiesést okozott a cégnek, közel kétezer járatot kellett törölni és napokig tartott, mire sikerült visszatérni a korábbi menetrendhez.
A Lufthansánál a kezdő pilóták évi 62 ezer euró körüli (16,4 millió forint) fizetést kapnak, a kapitányok legkevesebb 110 ezer eurót keresnek évente. A szakszervezet a tárgyalásokon, és a sztrájkkal is legfőképpen annak kívánja elejét venni, hogy a menedzsment kiszervezze az anyavállalatnál lévő munkahelyeket a külföldi leányvállalatokhoz, amelyeknél nem érvényes a Lufthansánál megkötött kollektív szerződés és alacsonyabb a pilóták fizetése. A menedzsment azzal érvel, hogy az ágazatot sújtó válság miatt tavaly komoly veszteségeket elszenvedett társaság stabilizálása a pilótáktól is áldozatokat követel.
MTI/Menedzsment Fórum