A kiskereskedők szerint a nyár vége óta érezhető a forgalom erősödése, és az idei szezonban eddig is nagyobb volt a pezsgés a plazákban és a hipermarketekben, mint a korábbi években. Az Auchannál a lapnak azt mondták, óvatos optimizmusra ad okot az idei forgalom, kedvezett az időjárás és az is, hogy az aranyvasárnap az idén is a fizetés utáni első hétvégére esett.
A Tesco adatai szerint is mintha megmozdult volna a piac, az utóbbi két hónapban - kisebb-nagyobb kilengésekkel - élénkült a forgalom. A WestEnd és a Mammut kereskedői is kétszer-háromszor annyi vásárlót szolgáltak ki, mint a korábbi években.
A karácsony előtti utolsó tíz nap a kiskereskedelem csúcsidőszaka: a forgalom nyár vége óta tartó, általában egyenletes emelkedése után a december hozza a csúcsot, a kereskedők a januári holtszezonhoz képest 30-40 százalékkal több árut értékesítenek. A válság hatása ugyanakkor megmutatkozott a vásárlói szokásokban, így az utóbbi évekre a roham egyre inkább a karácsony előtti tíz vagy éppen öt napra sűrűsödött.
Az idén azonban minden az optimális menetrend szerint alakult. Ha kismértékben is, de a kereslet és a fogyasztói bizalom egyaránt erősödött. Ez utóbbit abból is lehetett látni, hogy idén elmaradtak a korábbi években megszokottá vált árakciók, azaz a kereskedők tudták, hogy különösebb leértékelések nélkül is túl tudnak adni az árujukon, illetve a lanyha kereslet miatt nem kellett előrehozniuk az újévi kiárusításokat - írta az újság.
MTI