2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A MAHART (csepeli) Szabadkikötő az ország legnagyobb kikötője. Teljesítménye egyedül nagyobb, mint az összes magyar kikötőé együttvéve. Állami segítség híján azonban lassan szinte használhatatlanná válik. A közforgalmú kikötők fenntartásának feladata pedig mindig és mindenhol állami feladat.

Nagy gondot jelent azonban az is, hogy egy ilyen nagy folyón mint a Duna, túl sok a merülés korlátozás. Ennek a fő oka - a természeti adottságok mellett -, hogy az elmúlt évtizedekben elmulasztották a hajózási utak karbantartását.

A Rajnán az év 98 százalékában 3,2 méteres merüléssel közlekedhetnek a hajók, a Majnán - ez a Dunához viszonyítva csak egy kis folyócska - szintén az év 98 százalékában 2,7 méteres merüléssel lehet hajózni. A Duna magyar szakaszán az év mindössze 65! százalékában lehet 2,5 m merüléssel hajózni, a többi napokon már csak csökkentett mennyiségek szállíthatók, ami megint csak rontja a folyami szállítás hatékonyságát.

Talán az Uniós csatlakozás segít a kikötőnek és a MAHART-nak is (már ha a csatlakozás életben találja a céget). Az életben maradást a MAHART számára csak a mielőbbi privatizáció jelentheti. Somlóvári László szerint a MAHART-ot legalább 10 évvel ezelőtt privatizálni kellett volna és ma is minden egyes nap késlekedés tovább rontja a vállalat helyzetét. Olyan privatizációra van szükség, amely az alaptevékenység folytatását tűzi ki célul. Hogy miért a sürgősség? Azért mert a MAHART az alaptevékenységét tekintve - vízi áruszállítás már nem bír ki újabb egy évet. Azt azonban az illetékeseknek is érdemes lenne megfontolniuk, hogy akár lesz magyar hajózás, akár nem, megfelelő hajózási út nélkül semmilyen vízi forgalom nem folyhat a magyar Duna szakaszon.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!