A japán gyártó amerikai képviselete közölte: a cég mérnökei egy olyan "szigorúan tesztelt" megoldást dolgoztak ki, amelynek során megerősítik a gázpedálokat, megszüntetve a gondot okozó "súrlódási többletet". A Toyota Motor Amerikában legutóbb 2,3 millió kocsit rendelt vissza. A panaszok nyomán leállították nyolc népszerű modell, köztük a piacvezető Camry, Corolla és Avalon forgalmazását és gyártását az Egyesült Államokban és Kanadában. Ezek a modellek az amerikai autópiacon eddig a megbízhatóság etalonjai voltak.
"Semmi sem fontosabb számunkra, mint azoknak a kocsiknak a biztonsága és megbízhatósága, amelyekben ügyfeleink utaznak" - közölte James Lentz, a Toyota Motor amerikai részlegének igazgatója. Elmondta, hogy az autók kijavításához szükséges alkatrészek már útban vannak a szervizekbe, és megkezdték a szerelők betanítását a javítások elvégzéséhez. Lentz kétperces webüzenetében kétszer is elnézést kért a vásárlóktól a kellemetlenségekért, és leszögezte: kiderítették, mi okozta a beragadó gázpedállal kapcsolatos problémát. A múlt héten az autógyár még nem közölt ezzel kapcsolatban semmit. Az illetékes azt is közölte: a gyártás leállítása mindig nehéz döntés, de teljesen biztosak benne, hogy helyesen döntöttek.
"Tudom, hogy önök csalódottak, de remélem, lehetőséget adnak arra, hogy visszanyerjük bizalmukat" - jelentette ki Lentz, aki az NBC televízióban is elmondta üzenetét.
Amerikában a Toyota-kereskedésekben jelentős mértékben csökkent a forgalom, és sok millió Toyota-tulajdonos aggódik kocsijának biztonsága miatt. Egyes márkakereskedők ezerdolláros engedményt kínálnak a régi Toyotájukat újra cserélő vásárlóknak. A Toyota két visszahívási hullámban tavaly november óta a világon összesen több mint 8 millió kocsit - ebből 6 milliót az Egyesült Államokban - rendelt vissza javításra. Az autógyártó a hétvégén több mint 20 amerikai újságban egész oldalas hirdetésben tudatta: a gyártást és forgalmazást csak átmenetileg állították le, és ezt a példa nélküli lépést a vevők érdekében hozták meg.