A napilappal a közlekedési társaság közölte, hogy a teszt időtartamának növekedéséből eredő minden költségét meg kívánja téríttetni a Siemensszel. A Siemens ezzel kapcsolatban azt tudatta, hogy a próbaüzem minden hasonló projekt szerződésben szereplő, tervezett része.
A Világgazdaság cikke szerint előfordult, hogy az új szerelvények ajtaja rossz időben és helyen nyílt vagy záródott, a járművek nem megfelelő helyen álltak meg, de megesett, hogy megállás nélkül száguldott át egy szerelvény egy állomáson, mert sem az irányítórendszere, sem a vezetője nem tudta lefékezni. A műszaki problémák miatt Budapesten tárgyalt a Siemens egyik magas beosztású vezetője is. A tárgyalás tényét megerősítették a lapnak, de azt nem, hogy ez rendkívüli esemény lett volna.
A szerelvények a szeptember 4-én kezdődött próbáktól mostanáig összesen 96 620 kilométert futottak tesztként, utasok nélkül - közölte a BKV. A éjszakai üzemszünetben 2,5 órát, a hétvégi vágányzárak alkalmával 38 órát, nyújtott üzemszünetekben éjszakánként 6 órát teljesítettek, összesen 407,5 órát. A BKV-nál hangsúlyozták, hogy a biztosítóberendezés és a vonatvezérlő rendszer beüzemelésének itt alkalmazott módszere megegyezik a világ más metróinál, vasútjainál alkalmazott eljárásokkal.
Vasárnap délben megindult az utasok szállításával zajló utasforgalmi teszt, amely várhatóan egy évig tart - olvasható a Világgazdaságban.
MTI