A Magyar Fogyasztó Platform (MFP) által megrendezett 50+ marketing konferencián az ügyvezető igazgató elmondta: egyre nagyobb a jelentősége az idősebb korosztálynak.
Az idősek aranyának emelkedését elsősorban demográfiai okok magyarázzák. A számítások szerint 2005 és 2050 között az Európai Unió 25 tagországában a lakosság száma 9,6 millióval, 2,1 százalékkal csökken. Míg a 0-14 év közöttiek száma 14,5 millióval, a 25-39 év közöttieké 26 millióval esik vissza, addig például a 80 év felettiek száma 34 millióval nő - mondta Kozák Ákos.
Európában jelenleg nincs olyan állam, amelyik demográfiailag motorja lenne a következő időszaknak - tette hozzá, megjegyezve, hogy az egyetlen pótlást a migráció jelentheti.
Kozák Ákos elmondta: Magyarországon a következő 15 évben 700 ezer főt meghaladó munkaerő piaci deficitre lehet számítani. Úgy vélte, fontos lenne az időseket munkában tartani. Jelenleg a 40-50 évesek körében az aktív korú, de inaktívak aránya 9 százalék - tette hozzá.
Geszti Péter kreatív szakember arra hívta fel a figyelmet, hogy jelenleg alig készülnek olyan reklámok, amelyek az 50 évnél idősebbeknek szólnának.