A 2008. év végi állapothoz képest a mobiltelefon-előfizetések száma a negyedév folyamán 112 ezerrel csökkent, így az időszak végén 12,1 millió volt. A szolgáltatás megjelenése óta először történt visszaesés. Az előfizetéseken belül a havidíjas csoport nagysága nőtt, de kevesebbel, mint amennyivel a feltöltőkártyásé csökkent. Ugyanakkor az előző év azonos időpontjához képest az állomány 881 ezerrel, 8 százalékkal lett magasabb. A feltöltőkártyás előfizetések száma egy év alatt 348 ezerrel emelkedett, részarányuk tovább csökkent. A negyedév végén 100 lakosra 121 mobil-előfizetés jutott, elterjedtségi mutatója négyszer akkora, mint a vezetékes kategóriáé.
A KSH adatai szerint az internet-előfizetések száma 317 ezerrel gyarapodott egy év alatt, és az első negyedév végére 2,3 millió felett volt. Az internet-előfizetések kétharmada a széles sávú technológiához kötődik: ez a szolgáltatási terület 2008 márciusa óta 8 százalékkal bővült. A vezeték nélküli kategória növekedése még ennél is nagyobb mértékű, 30 százalékos.
Bár egyre több vállalkozás (köztük kábeltévé-, illetve internetszolgáltató) kínál vezetékes vonalat és hívásszolgáltatást, 2009 márciusának végén – előzetes adatok szerint – az egy évvel korábbinál 154 ezerrel kevesebb, 3,1 millió vezetékes fővonal volt üzemben (ennek 9,8 százaléka kábeltévés). A múlt év decemberi adathoz képest a csökkenés 7 ezres. A 100 lakosra jutó vezetékes fővonalak száma az időszak végén 31 volt. A vezetékes kategórián belül 18 százalék az ISDN-vonalak aránya.
A vezetékes vonalakról indított hívások száma 9, időtartama 10 százalékkal csökkent az előző év első három hónapjához képest. A visszaesés hátterében a mobilforgalom emelkedése, valamint az egyre inkább terjedő ingyenes internetes telefonálási lehetőség áll.
Az egy vezetékes vonalra jutó beszélgetések (adatcélú forgalom nélküli) időtartama 491 perc volt, ami 3 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában. A vezetékes hálózatokban indított hívások átlagos időtartama 3,3, internethívások nélkül 3,2 percet tett ki. Az árak mérséklődése és a gyakran jelentős ingyenes idősávot is tartalmazó akciós díjcsomagok terjedése nyomán az előfizetők kevesebbszer, de hosszabb ideig beszélgetnek, mint mobiltelefonról. Az összes telefonbeszélgetésre fordított idő 73 százalékát mobilkészülékekről indított hívások tették ki.