A német Lufthansa lesz az első légitársaság, amely flottájában alkalmazza az új típust, és azzal számol, hogy jövőre a repülőgép már üzembe is állhat. Addig még 600 órányi próbarepülés vár a gépre.
Tavaly februárban sikeres volt a 747-8-as teherszállító változatának első próbaútja, amelyet még 1.600 órányi próbarepülés követett.
A meghosszabbított törzsű, négy hajtóműves Boeing 747-8-as berepülőpilótája akkor kedvezően nyilatkozott az új géptípus repülési tulajdonságairól, kiemelve annak könnyű kezelhetőségét. A gép a 747-es alaptípus más repülőgépeinél hat méterrel hosszabb, új pilótakabinja van, új belső berendezései, és újfajta hajtóművei miatt halkabban és energiatakarékosabban repül, mint 747-es elődei.
A teherszállító változat után tavaly elkészült az óriásgép utasszállító változata, amellyel a próbarepüléseket most kezdték meg.
MTI