2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Bővíti szeptembertől az elővárosi és a minőségi, távolsági szolgáltatási körét a MÁV Rt. Erről Vizsy Ferenc, a vasúttársaság személyszállítási üzletágának vezetője beszélt a Nyugati pályaudvaron, ahol a társaság nevében köszöntötte a 40 milliomodik IC járatot igénybe vevő utast.

A MÁV Rt. 14 milliárd forintos beruházással szeptembertől az év végéig 11, januárban pedig újabb 2 Siemens gyártmányú motorkocsit állít forgalomba az Esztergom és Budapest közötti vonalon. Az év végéig közvetlen járatot vezetnek be a főváros és Érd között – idézte az MTI-re hivatkozva Vizsy Ferencet a magyarorszag.hu, a vasúttársaság személyszállítási üzletágának vezetője a Nyugati pályaudvaron, az InterCity vonat 40 milliomodik utasának köszöntésén.

Vizsy Ferenc kitért arra, hogy a távolsági szolgáltatásban sűrítik a meglévő InterCity menetrendet, januártól pedig a Balatonnál új járatot vezetnek be; a Budapest-Debrecen-Nyíregyháza közötti, továbbá a Budapest-Miskolc között közlekedő IC-vonatok járnak majd gyakrabban.

Vizsy Ferenc megjegyezte, hogy az IC-járatok sűrítése és az új járatok bevezetése az idén még nem igényel beruházást. A MÁV a menetrendet teszi hatékonyabbá és a vonatelosztást racionalizálja. Budapest és Tapolca között közlekedik jövő évtől új IC-járat, de a MÁV expresszjárattal kapcsolja össze a Balaton északi és déli partját is. A kevésbé kihasznált IC-járatok helyett interregionális expresszjáratok fognak közlekedni, amelyek az IC-nél olcsóbb utazást tesznek lehetővé.

Az üzletágvezető szólt arról, hogy az IC 1991-es bevezetése óta ezt a szolgáltatást évről-évre egyre többen veszik igénybe. Tavaly 6,9 millió utas választotta az IC-vonatokat, az idén pedig már várhatóan 8,4 millióan utaznak Intercity-vel. A IC-jegyekből befolyt árbevétel 2002-ben 10,7 milliárd forintot tett ki, ami 2003-ban 15 milliárd forintra nőhet. A MÁV Rt. személyszállításból származó bevétele tavaly 145 milliárd forintot tett ki.
A MÁV jelenleg 75 IC-vonattal, ezen belül 200 kocsival rendelkezik. Jövőre Intercity-ből négy vonattal közlekedtetnek többet.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!