2p

Összeomlik vagy magára talál a magyar gazdaság?
Tartogat még meglepetéseket Trump?
Ki profitálhat Gyurcsány Ferenc távozásából?

Online Klasszis Klub élőben Lengyel Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves politológust, közgazdászt!

2025. május 20. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A japán Toyota autóipari konszern 2010-ig 15 százalékosra növelheti világpiaci részesedését az autók eladását illetően - közli a Wall Street Journal a vállalat belső információira hivatkozva. A cég újabb autógyárak építését tervezi, illetve Indiában, Kínában és más fejlődő országokban tervez komoly méretű eladásnövelést.

A Toyota, amely már megelőzte az értékesített gépjárművek számát tekintve a Fordot, a világ második legnagyobb autóipari vállalata. A lap szerint viszont már az idén a General Motorst megelőzve az első helyre ugorhat.

A Toyota Motor Corp. 2009 elejéig egy-egy új gyárat szándékozik felépíteni Indiában, Kínában és az USA-ban, kapacitását ezzel összesen évi 450 ezer autóval növelné. A 15 százalékos világpiaci részarányra leányvállalataival, a Daihatsu és a Hino Motorral együtt tenne szert. A leányvállalatok nélkül 14 százalékos lesz a piaci részesedése 10,37 millió értékesítendő autóval. 2005-ben 7,26 millió autóval a Toyota globális piaci részaránya 11 százalékos volt.

A japán vállalat arra számít, hogy a világ autópiaca 2010-ig a tavalyi évi 65 millióról 73 millió autóra bővül, ami öt év alatt 12 százalékos piacbővülést jelentene. A keresletet elsősorban az olyan feltörekvő országok, mint Brazília, Oroszország, India és Kína fogják táplálni.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!