A Toyota, amely már megelőzte az értékesített gépjárművek számát tekintve a Fordot, a világ második legnagyobb autóipari vállalata. A lap szerint viszont már az idén a General Motorst megelőzve az első helyre ugorhat.
A Toyota Motor Corp. 2009 elejéig egy-egy új gyárat szándékozik felépíteni Indiában, Kínában és az USA-ban, kapacitását ezzel összesen évi 450 ezer autóval növelné. A 15 százalékos világpiaci részarányra leányvállalataival, a Daihatsu és a Hino Motorral együtt tenne szert. A leányvállalatok nélkül 14 százalékos lesz a piaci részesedése 10,37 millió értékesítendő autóval. 2005-ben 7,26 millió autóval a Toyota globális piaci részaránya 11 százalékos volt.

A japán vállalat arra számít, hogy a világ autópiaca 2010-ig a tavalyi évi 65 millióról 73 millió autóra bővül, ami öt év alatt 12 százalékos piacbővülést jelentene. A keresletet elsősorban az olyan feltörekvő országok, mint Brazília, Oroszország, India és Kína fogják táplálni.