A 2003 első negyedévében értékesített notebookok 15 százaléka volt HP, amely 1,35 millió számítógépet jelent. Ezzel sikerül leszorítania az élről a Dellt, amely 1,25 millió gépet tudott eladni, és egy százalékkal kisebb részesedéssel bír így a világpiacon. A két céget szorosan követi a Toshiba, amely 1,2 millió gépet dobott piacra.
Elemzők szerint a piac az év végére újra fordulhat, a Dell ugyanis hasonlóan a PC piachoz felveszi a kesztyűt és mind árban, mind új konstrukciók tekintetében éles versenyre kényszeríti a vetélytársakat.
A lista érdekessége, hogy a legnagyobb gyártó a tajvani Quanta, amely azonban nem saját név alatt hozza forgalomba a notebookokat, hanem a nagy cégeknek szállít be. Így előfordulhat, hogy a HP, Dell vagy IBM név alatt tulajdonképpen ugyanazt a belsőt veszik meg a vásárlók.
Élre tört a HP
A Hewlett Packard (HP) a notebook piacon piacvezetővé vált az első negyedéves értékesítési adatok alapján.