A cukorkák kiskereskedelmi forgalma általánosságban is növekszik, már meghaladja az évi 15 milliárd forintot. Értékben 9, mennyiségben 14 százalékos piacbővülést regisztrált egyik évről a másikra a piackutató
A teljes cukorkapiacon a legnépszerűbb gyümölcsös íz részesedése valamelyest még nagyobb lett, a mentolos-friss rovására.
A cukorkák kilónkénti fogyasztói átlagára 4 százalékkal csökkent idén június-júliusban, az előző évhez képest. A negatív tendencia főleg a nagy forgalmú szegmensekben érvényesült, míg a kemény cukrok némileg drágultak.
A gumicukor piaci pozíciója viszont feltűnően gyorsan javult. A cukorka eladásán belül a részaránya 14-ről 19, értékben pedig 12-ről 15 százalékra emelkedett.
A bolttípusok között a multik jelentős saját márkás kínálatukkal átrendezik a piacot. A 401-2 500 négyzetméteres csatorna piaci részesedése az összes cukorkánál mennyiségben 31-ről 40, ugyanakkor csak a gumicukornál 46-ről 61 százalékra bővült.
Gumicukorból a kereskedelmi márkák viszik el a bolti eladások 52 százalékát idén június-júliusban, míg tavaly 33, két évvel ezelőtt 11 százalék jutott rájuk a hatodik-hetedik hónapban.
Változik a kiszerelések iránti kereslet is. A legfeljebb 100 grammos egységek részesedése csökken, a 100 gramm felettieké pedig növekszik.