3p

Nagy a hírnév presztízse a vidéki vállalkozók körében, állítja Krisán László, a Széchenyi Kártyát jegyző KA-VOSZ vezérigazgatója. Ennek is köszönhető, hogy a klasszikus hitelkártyabukásokhoz képest a Szécheny Kártyát birtokló vállalkozók között jóval kevesebb a nem törlesztők aránya. Mfor.hu tudósítás.

Míg a vállalati hitelkártya igényléseknél a cégek öt-kilenc százaléka később képtelen törleszteni a felvett pénzösszeget, addig a Széchenyi kártyások esetében a bukások aránya három százalék alatt van, tudtuk meg Krisán Lászlótól, a KA-VOSZ Zrt. vezérigazgatójától egy csütörtöki szemináriumon. Ebben szerepet játszik, hogy az igénylők mintegy 80 százaléka vidéki vállalkozó, ahol a "becsület még jóval nagyobb súllyal esik latba, mint a fővárosban", így senki sem akarja, hogy neve az adósok listáján díszelegjen.

A hitelkártyákkal szemben egyébként még mindig nagy a bizalmatlanság. A Széchenyi Kártya sikersztorinak számít. Az igénylők száma már eléri a százezret, a kihelyezett hitelösszeg pedig mintegy 360 milliárd forintot tesz ki. A legtöbb kisvállalkozás azonban még mindig csupán pénzfelvételre használja üzleti kártyáját, valamint átutalást kezdeményeznek a plasztik terhére. Előbbi is szerepet játszhat abban, hogy a legtöbb vállalat (38 százalék) az utóbbi évben a kisebb összegű, ötmillió forintos kártyát igényelte.

A KA-VOSZ Zrt. által említett tapasztalatok megegyeznek a MasterCard kutatásaival: még mindig nagy a bizalmatlanság az üzleti hitelkártyákkal kapcsolatban. Ugyan a kkv-szektor mintegy 81 százaléka már hallott a speciális vállalati plasztikról, ám mindössze 25 százalék használja az általa nyújtott szolgáltatásokat, közölte Zdenek Houser, a MasterCard Magyarországért, Horvátországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

"A vállalat szeretné, ha az üzleti hitelkártya ismertsége nőne, de mivel a célcsoport speciális, bizonyosan nem országos kampányok során próbálják megszólítani a vállalkozókat" - tudta meg az mfor.hu az igazgatótól.

Egyébként a Széchényi Kártya sikerének egyik titka is abban rejlik Krisán László szerint, hogy a vállalkozók azt a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége területi kamaráinál is igényelhették. Így olyanokat is meg tudtak nyerni, akik korábban tartottak a bankoktól.

Az idegenkedés ellenére az üzleti kártyák száma a tavalyi esztendőben mintegy ötven százalékkal emelkedett, 2006 végén már elérte a 429 ezret. Ez a szám Zdenek Houser szerint nemcsak az ország méreteihez képest mondható jónak. Viszont a felmérésben megkérdezettek 16 százalékának még soha nem ajánlottak vállalati hitelkártyát, így további jelentős potenciálok rejlenek a hazai piacban.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!