Míg a vállalati hitelkártya igényléseknél a cégek öt-kilenc százaléka később képtelen törleszteni a felvett pénzösszeget, addig a Széchenyi kártyások esetében a bukások aránya három százalék alatt van, tudtuk meg Krisán Lászlótól, a KA-VOSZ Zrt. vezérigazgatójától egy csütörtöki szemináriumon. Ebben szerepet játszik, hogy az igénylők mintegy 80 százaléka vidéki vállalkozó, ahol a "becsület még jóval nagyobb súllyal esik latba, mint a fővárosban", így senki sem akarja, hogy neve az adósok listáján díszelegjen.
A KA-VOSZ Zrt. által említett tapasztalatok megegyeznek a MasterCard kutatásaival: még mindig nagy a bizalmatlanság az üzleti hitelkártyákkal kapcsolatban. Ugyan a kkv-szektor mintegy 81 százaléka már hallott a speciális vállalati plasztikról, ám mindössze 25 százalék használja az általa nyújtott szolgáltatásokat, közölte Zdenek Houser, a MasterCard Magyarországért, Horvátországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
"A vállalat szeretné, ha az üzleti hitelkártya ismertsége nőne, de mivel a célcsoport speciális, bizonyosan nem országos kampányok során próbálják megszólítani a vállalkozókat" - tudta meg az mfor.hu az igazgatótól.
Egyébként a Széchényi Kártya sikerének egyik titka is abban rejlik Krisán László szerint, hogy a vállalkozók azt a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége területi kamaráinál is igényelhették. Így olyanokat is meg tudtak nyerni, akik korábban tartottak a bankoktól.
Az idegenkedés ellenére az üzleti kártyák száma a tavalyi esztendőben mintegy ötven százalékkal emelkedett, 2006 végén már elérte a 429 ezret. Ez a szám Zdenek Houser szerint nemcsak az ország méreteihez képest mondható jónak. Viszont a felmérésben megkérdezettek 16 százalékának még soha nem ajánlottak vállalati hitelkártyát, így további jelentős potenciálok rejlenek a hazai piacban.
Istvánko Viktória