A SkyExpress légitársaság gépe a moszkvai (Vnukovo) repülőtérről Szocsiba szállított utasokat. A cég tervei szerint 2008-ban 3,5 millió, öt év múlva pedig 7 millió utast szállít majd járatain.
A SkyExpress ötszáz rubeles, vagyis mintegy 3600 forintos áron kínált jegyei várhatóan alaposan átalakítják az óriási fejlődés előtt álló orosz piacot. Jelenleg ennek az árnak a háromszorosáért kínálják az orosz légitársaságok a belföldi utakat.
A diszkont társaság gépei először Moszkva és Szocsi között közlekednek. Ám február közepétől Rostov-Ná-Donu-ba és Murmanszkba, a későbbiekben pedig Szentpétervárra és Krasznodárba is szállít majd utasokat a SkyExpress. A moszkvai bázissal működő légitársaság két Boeing 737-essel indult el. A flotta azonban a tervek szerint még az idén 18 tagúra bővül.
Amennyiben az AirBridge vásárolja meg a Malévot, a flotta karbantartása is átkerülhet a magyar nemzeti légitársaság ferihegyi műszaki bázisára - jelzi a közlemény.
Mint arról korábban az Mfor is beszámolt, az ÁPV Zrt. múlt csütörtökön döntött arról, hogy a Malév magánosítását szolgáló pályázat záró tárgyalási szakaszába egyedüli tárgyalófélként az AirBridge Zrt.-t hívja meg. A pályázó cég fő részvényese Borisz Abramovics, az AiRUnion szövetség elnöke.
Az AiRUnion szövetség öt légitársaságot foglal magába: a KrasAir Airlinest, a Domodedovo Airlinest, a Samara Airlinest, az Omskavia Airlinest és a Sibaviatrans Airlinest. A szövetség négy regionális központtal rendelkezik. Ezek: Moszkva (Domodedovo), Szamara, Krasznojarszk és Omszk. Az AiRUnion flottája több mint száz repülőgépből áll.