2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Európa egyik legkeresettebb kisautója, a Renault Clio legújabb változatából már 2012 óta nem készül 3 ajtós, és most úgy tűnik, hogy a VW Polo következő generációjából sem vehetünk majd ilyen kivitelt.

A VW költségcsökkentési szándékkal befejezheti kisautója, a Polo 3 ajtós kivitelének gyártását 2017-től – írja céges forrásokra hivatkozva az Autonews.

A karosszériaváltozat iránt egyre csökken a kereslet, így a VW marad a jól bevált 5 ajtós kivitelnél. A Spiegel Magazin szerint csak ezzel 200 millió eurós megtakarítást tudnak elérni. A gyár kiskocsiját egyébként már 4 évtizede gyártják, korábban még kombi változatban árulták, amelyből igen sok futott – és még fut ma is – a magyar utakon.

A 3 ajtós Polo nem az egyetlen, amelynek leállításáról döntött a VW a költségcsökkentés jegyében. Nemrég a keménytetős kabrió EOS-t dobta ki a szalonokból, sőt  - szintén a Spiegel meg nem nevezett forrása szerint – lehet, hogy a Beetle-nek is búcsút kell intenünk.

A profitmaximalizálás érdekében a cégcsoport egyre több kocsiját építi majd a közös MQB padlólemezre. A jelenleg futó Polo még nem ebből a családból való, de a 7-es Golf már igen.

Úgy tűnik, hogy a költségcsökkentést nagyon komolyan veszik a vállalatnál, ha hinni lehet a számoknak, akkor 2017-ig 5 mlliárd eurót takaríthatnak meg egyes modellek elhagyásával és a gyártás optimalizálásával.

Nemrég mi is írtuk arról, hogy az európai autóvásárlók egyre inkább a funkcionalitást tartják szem előtt az autóvásárlásnál. Ezért csökken például a sedanok részaránya a teljes piacon belül. A 3 ajtós kisautók persze sportosabbak 5 ajtós társaiknál, de azért mégsem sportkocsik, így nem biztos, hogy a hátsó ajtók adta kényelmet érdemes feláldozni ennek oltárán.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!