2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Európa egyik legkeresettebb kisautója, a Renault Clio legújabb változatából már 2012 óta nem készül 3 ajtós, és most úgy tűnik, hogy a VW Polo következő generációjából sem vehetünk majd ilyen kivitelt.

A VW költségcsökkentési szándékkal befejezheti kisautója, a Polo 3 ajtós kivitelének gyártását 2017-től – írja céges forrásokra hivatkozva az Autonews.

A karosszériaváltozat iránt egyre csökken a kereslet, így a VW marad a jól bevált 5 ajtós kivitelnél. A Spiegel Magazin szerint csak ezzel 200 millió eurós megtakarítást tudnak elérni. A gyár kiskocsiját egyébként már 4 évtizede gyártják, korábban még kombi változatban árulták, amelyből igen sok futott – és még fut ma is – a magyar utakon.

A 3 ajtós Polo nem az egyetlen, amelynek leállításáról döntött a VW a költségcsökkentés jegyében. Nemrég a keménytetős kabrió EOS-t dobta ki a szalonokból, sőt  - szintén a Spiegel meg nem nevezett forrása szerint – lehet, hogy a Beetle-nek is búcsút kell intenünk.

A profitmaximalizálás érdekében a cégcsoport egyre több kocsiját építi majd a közös MQB padlólemezre. A jelenleg futó Polo még nem ebből a családból való, de a 7-es Golf már igen.

Úgy tűnik, hogy a költségcsökkentést nagyon komolyan veszik a vállalatnál, ha hinni lehet a számoknak, akkor 2017-ig 5 mlliárd eurót takaríthatnak meg egyes modellek elhagyásával és a gyártás optimalizálásával.

Nemrég mi is írtuk arról, hogy az európai autóvásárlók egyre inkább a funkcionalitást tartják szem előtt az autóvásárlásnál. Ezért csökken például a sedanok részaránya a teljes piacon belül. A 3 ajtós kisautók persze sportosabbak 5 ajtós társaiknál, de azért mégsem sportkocsik, így nem biztos, hogy a hátsó ajtók adta kényelmet érdemes feláldozni ennek oltárán.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!