A VW költségcsökkentési szándékkal befejezheti kisautója, a Polo 3 ajtós kivitelének gyártását 2017-től – írja céges forrásokra hivatkozva az Autonews.
A karosszériaváltozat iránt egyre csökken a kereslet, így a VW marad a jól bevált 5 ajtós kivitelnél. A Spiegel Magazin szerint csak ezzel 200 millió eurós megtakarítást tudnak elérni. A gyár kiskocsiját egyébként már 4 évtizede gyártják, korábban még kombi változatban árulták, amelyből igen sok futott – és még fut ma is – a magyar utakon.
A 3 ajtós Polo nem az egyetlen, amelynek leállításáról döntött a VW a költségcsökkentés jegyében. Nemrég a keménytetős kabrió EOS-t dobta ki a szalonokból, sőt - szintén a Spiegel meg nem nevezett forrása szerint – lehet, hogy a Beetle-nek is búcsút kell intenünk.
A profitmaximalizálás érdekében a cégcsoport egyre több kocsiját építi majd a közös MQB padlólemezre. A jelenleg futó Polo még nem ebből a családból való, de a 7-es Golf már igen.
Úgy tűnik, hogy a költségcsökkentést nagyon komolyan veszik a vállalatnál, ha hinni lehet a számoknak, akkor 2017-ig 5 mlliárd eurót takaríthatnak meg egyes modellek elhagyásával és a gyártás optimalizálásával.
Nemrég mi is írtuk arról, hogy az európai autóvásárlók egyre inkább a funkcionalitást tartják szem előtt az autóvásárlásnál. Ezért csökken például a sedanok részaránya a teljes piacon belül. A 3 ajtós kisautók persze sportosabbak 5 ajtós társaiknál, de azért mégsem sportkocsik, így nem biztos, hogy a hátsó ajtók adta kényelmet érdemes feláldozni ennek oltárán.
mfor.hu