780 egységgel csökkent a hazai kiskereskedelmi üzletek száma, közölte a KSH, miután a harmadik negyedévben 5,7 ezer üzletnyitást és 6,5 ezer üzletbezárást jelentettek be. A változás döntően a kisvállalkozásokat érintette, az üzlethálózat koncentrációja nőtt.
Szeptember végén változatlanul Budapesten összpontosult az országos üzlethálózat 20 százaléka, Közép-Magyarország aránya 30 százalék, a többi régió részesedése 10-15 százalék között alakult. A harmadik negyedévben a fővárosban 37-tel, a városokban 333-mal, a községekben 410-zel szűkült az üzlethálózat.
Kevesebb élelmiszerbolt, több benzinkút
Az üzlettítpusok közül 2006 harmadik negyedévében a legerőteljesebben az élelmiszer jellegű vegyes, az élelmiszer-szaküzletek, a ruházati, valamint az egyébiparcikk-üzletek száma csökkent. Szeptember végére 297-tel csökkent az élelmiszer jellegű vegyes, 117-tel az élelmiszer-szaküzletek, 102-vel a ruházati, 238-cal az egyébiparcikk-üzletek száma. Bővülés csak az iparcikk jellegű vegyes, az illatszer-, valamint a gépjármű-, járműalkatrész-üzletek és gépjárműüzemanyag-töltő állomások körében történt.
A nagyok hódítanak
Az idén a harmadik negyedévben az országos üzlethálózat alapterülete 11 ezer négyzetméterrel 17,6 ezer négyzetméterre emelkedett, az egy üzletre jutó átlagos alapterület 106 négyzetméter volt.