2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ma nyílik a 11. Electro World áruház a budai Skála helyén épült Allee bevásárlóközpontban. A hálózat májusban került új tulajdonosi körhöz, amely a válság utáni időszakra vonatkozó hosszú távú tervek szerint 20-23 áruházzal fedné le a piacot, írja a Világgazdaság.

Miután a romániai TechnomarketDomo Holdingban is érdekelt Szarvadi Loránd által alapított EW Electro Retail Ltd. egy euróért megvásárolta a brit Dixons csoporttól a kilenc áruházat működtető Electro World Magyarország Kft.-t, első lépésként közel 2,3 milliárd forintos tőkeemelést hajtott végre, és azonnal átszervezték a vállalat működését. Mint Polgár Csaba, a kft. ügyvezető igazgatója és 30 százalékának a tulajdonosa a Világgazdaságnak elmondta, átszervezések nélkül nem lenne jövője az április 30-án zárt üzleti évben több mint 3,7 milliárd forint veszteséget elszenvedett vállalatnak.

Az új vezetőség azzal vette át a hálózatot, hogy 11 hónap alatt – június 1-jétől a következő év április végéig – nulla közelire kell leszorítania a veszteséget. A hálózat veszteségének közel negyedéért az Arena Plazában éppen két éve nyitott ötezer négyzetméteres áruház volt a felelős. Az alapterület túl nagynak bizonyult, ezért a szerződést újratárgyalták, így február végétől háromezer négyzetméterre csökkentik az üzlet területét. Emellett a budakalászi áruház bérleti szerződését is 1700 négyzetméterrel kisebbre módosították.

A veszteségesség csökkentésének másik módja a beszerzés átalakítása volt. Amíg a cég az angol Dixons csoporthoz tartozott, az anyavállalat regionálisan, a cseh, szlovák, lengyel és magyar piac számára központilag vásárolta meg az árukészletet, ezt aztán a brnói központi raktárból szállították az áruházakba. Az új ügyvezetés most már a magyarországi márkaképviseletektől szerzi be az árut, írja a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!