A magyar netpiac részesedése a teljes kiskereskedelemből 0,8-0,9 százalék, míg az EU-t 2004 májusa előtt alkotó 15 országnál ez az arány 1,7-1,9 százalék. Korábban az interneteléréssel rendelkezők alacsony száma volt okolható a világhálón keresztül bonyolított kereskedelem alacsony szintje miatt, napjainkra a fő problémát a bizalmatlanság s a vásárlási hajlandóság hiánya jelenti.
Bár az idén is dinamikus növekedésre lehet számítani, ennek mértéke várhatóan elmarad a tavalyitól, a forgalom 45 milliárd forint körül alakul majd. Egyelőre nem látható az sem, hogy milyen hatással lesz a hazai online áruházak bevételére a külföldi megjelenés. Több magyar e-kereskedelmi vállalkozás is regionális terjeszkedésre készül.
A Bookline netes könyváruház már megkezdte Szlovákiában is a házhoz szállítást, és hasonló szolgáltatás indítását tervezik Romániában. A környező országokban való megjelenésre készül a Vatera online aukciósportál is - mondta el Gerő Viktor ügyvezető igazgató. Jelenleg az előkészítést végzik, és az elképzelések szerint már az idén megkezdenék a szolgáltatást a szomszédos országokban.
A külföldi terjeszkedéshez hamarosan állami forrásokat is igénybe vehetnek a hazai webáruházak, a Gazdaságfejlesztési operatív program kiírása keretében e-kereskedelmi és egyéb elektronikus szolgáltatásokhoz kapcsolódó fejlesztésekhez lehet majd támogatást igényelni. A támogatható célok között szerepel a külföldi megjelenést segítő marketingtevékenység, s az internetes áruházak oldalainak lokalizálása.