A nyugalom szigete
Magyarországra csak gyenge szellő formájában jutott el az amerikai dot-com vihar. Néhány kisebb tartalomszolgáltató megszűnése illetve tulajdonoscseréje nem gyakorolt számottevő hatást az on-line hirdetési piacra. A Magyar Reklámszövetség Internet tagozatának Online reklámköltés riportja szerint a hazai on-line reklámköltés az 1999-es 345 millió forintról 2000-ben 1,59 milliárd forintra nőtt. Mindez még annál is figyelemreméltóbb, mert az elmúlt két évben alig növekvő on-line populáció mellett jelentősen bővült a portálok és egyéb on-line reklámhelyek kínálata. A kereslet-kínálat viszonylagos egyensúlya abban keresendő, hogy sikerült új hirdetői kört bevonni a korábban az on-line hirdetési piacon szinte kizárólagos megrendelőként fellépő informatikai és távközlési cégek mellé.
Az folyamatosan növekvő on-line reklámköltés ellenére Magyarországon is eltérnek egymástól az ügynökségek listaárai és a tényleges árak.
A tényleges költést (kedvezményekkel, a barter üzleteket és az önhirdetéseket nem számítva) a Dotkom szakértői az iparág szereplőivel folytatott interjúk alapján a listaár 50-55 százalékára, 600-660 millió forintra becsülik.
Elveszett paradicsom - Az on-line reklám kérdőjelei
Mostanában az elemzők nem szívesen emlékeznek két évvel ezelőtti jóslataikra. Az internetes hirdetési szakma olyan helyzetbe került, amely elkerülhetetlenné teszi az eddig gondosan a szőnyeg alá söpört problémák számbavételét.