2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mostanában az elemzők nem szívesen emlékeznek két évvel ezelőtti jóslataikra. Az internetes hirdetési szakma olyan helyzetbe került, amely elkerülhetetlenné teszi az eddig gondosan a szőnyeg alá söpört problémák számbavételét.

A nyugalom szigete

Magyarországra csak gyenge szellő formájában jutott el az amerikai dot-com vihar. Néhány kisebb tartalomszolgáltató megszűnése illetve tulajdonoscseréje nem gyakorolt számottevő hatást az on-line hirdetési piacra. A Magyar Reklámszövetség Internet tagozatának Online reklámköltés riportja szerint a hazai on-line reklámköltés az 1999-es 345 millió forintról 2000-ben 1,59 milliárd forintra nőtt. Mindez még annál is figyelemreméltóbb, mert az elmúlt két évben alig növekvő on-line populáció mellett jelentősen bővült a portálok és egyéb on-line reklámhelyek kínálata. A kereslet-kínálat viszonylagos egyensúlya abban keresendő, hogy sikerült új hirdetői kört bevonni a korábban az on-line hirdetési piacon szinte kizárólagos megrendelőként fellépő informatikai és távközlési cégek mellé.

Az folyamatosan növekvő on-line reklámköltés ellenére Magyarországon is eltérnek egymástól az ügynökségek listaárai és a tényleges árak.
A tényleges költést (kedvezményekkel, a barter üzleteket és az önhirdetéseket nem számítva) a Dotkom szakértői az iparág szereplőivel folytatott interjúk alapján a listaár 50-55 százalékára, 600-660 millió forintra becsülik.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!