A belső PR feladata a csapatformálás és a jó légkör kialakítása. Szakmai továbbképzések, tréningek, heti közös sportolás, megemlékezés az ünnepekről, kirándulás, színház-, koncertlátogatást mind-mind segítik ezt a folyamatot. Ezeket a PR-os a HR-esssel közösen szervezi. Lehetnek akár egy-két napos kommunikációt, szakmai előrejutást vagy kreativitást fejlesztő összejövetelek, ahol a munkatársak nyugodt környezetben csak egymásra és a megoldandó feladatra figyelve fejleszthetik képességeiket.
Metszéspontja lehet a külső és a belső PR-nak a vállalat kicsiségeinek megtervezése: céges képernyővédő a monitoron, a belső anyagok dossziéinak színe, image-t építő berendezések, díszek. Beszédes a légkör a vendégek számára is, a munkatársakra hangulatára pedig meghatározó.
Fentiekből világosan látszik, hogy a PR-os munkája szorosan összefügg a marketinggel és a HR-rel: ők hárman határozzák meg leginkább a cég képét. Közülük is a legművészibb maszkmester a PR-os. Mert ő rajzolja az arcot.
Emberek akik a cégek arculatáért felelnek
Nehézkes és értelmetlen lenne szó szerint lefordítani az angol kifejezést, hiszen már a köznyelv is inkább píárnak mondja, noha a hivatalos magyar megnevezés úgy szól: péer. Mindazonáltal célszerűbb körülírni, mit takar valójában a Public Relations.