3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az mfor.hu tapasztalatai szerint egészen elképesztő, emberhez minden szempontból méltatlan körülményekkel kell számolnia annak, aki a kedden kezdődött és jelenleg is tartó sztrájk ideje alatt felmerészkedik a BKV egyes járataira. Élménybeszámoló testközelből erős idegzetűeknek.

A BKV-sztrájk második napján embertelen állapotok uralkodnak egyes járatokon. A tömegnyomort már tegnap érzékelhette, aki a hivatalosan 15-20 perces követési idővel közlekedő 4-es, 6-os villamosokat vette igénybe, ma pedig a 173-as vonalán járó buszokon tapasztaltak az mfor.hu munkatársai (is) elképesztő körülményeket.

Bár a BKV azt közölte, hogy több buszjárat - így a 173-as is - 5-10 perces időközönként jár, a valóságban fél óra is eltelik egy-egy busz érkezése között, ami - a szó szoros értelemben testközelből nyert élményeink szerint - leírhatatlan tömegnyomorhoz vezet.

Halálán volt a Volvo

A normál körülmények között is a főváros egyik legforgalmasabb vonalának számító 7-es/173-as szakaszon például csupán a 173-as jár, az is csak "szingli" Volvo kivitelben, amit jó esetben követ egy-egy csuklós Ikarus.

A valós helyzetet példázza, hogy - tapasztalataink szerint - a Gellért téri megállóba 12.50 körül befutó, a Kelenföldi pályaudvar irányába közlekedő Volvo-Ikarus páros után fél óráig semmi nem jött, majd 13.20 körül befutott egy "szingli" Volvo – ezúttal Ikarus-kíséret nélkül.

A frontot egyedül tartó Volvón uralkodó állapotok elképzelését Olvasóinkra bízzuk - annyit azért megjegyzünk, hogy a 13.20-es járat utasteréhez képest egy heringdoboz szellős táncterem. A bili azonban a Móricz Zsigmond körtérnél borult ki igazán, ahol a Volvo ajtaja - megrettenve az őt ostromló tömegtől - feladta a harcot, és hosszú percekig nem volt hajlandó becsukódni.

Ez már a sofőrnek is sok volt, aki - az utasok közbeszólásaitól kísérve - leállította a motort, hozzátéve, neki háromig tart a munkaideje, ha nem szállnak le néhányan, akkor addig ott maradunk. Ezt követően némi közelharc árán néhány utas elhagyta a fedélzetet, a kívül rekedtek pedig karizmukkal próbálták a busz ajtaját jobb belátásra bírni – néhány perces kísérletet követően sikerrel.

Szégyen, szégyen, szégyen

Bár lehetséges, hogy a BKV állításával megegyezően utas- és közlekedési szempontból biztonságos járműveket állít forgalomba, azt már kérdésesnek tartjuk, hogy mennyire biztonságos egy messze túlterhelt, nyilvánvalóan teljesítőképessége határán billegő jármű közlekedtetése.

Az mindenesetre biztos, hogy a BKV egyes járatain uralkodó állapotok emberhez méltatlanok, ami egyaránt szégyene a szakszervezeteknek, valamint a közlekedési vállalat és a főváros vezetésének. Máshol fizetnének annak, aki részt vesz egy ilyen típusú "emberkísérletben" - Magyarországon az utas szenved és fizet is egyszerre. A kérdés már csak az, hogy meddig…  

W. B.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!