A BKV-sztrájk második napján embertelen állapotok uralkodnak egyes járatokon. A tömegnyomort már tegnap érzékelhette, aki a hivatalosan 15-20 perces követési idővel közlekedő 4-es, 6-os villamosokat vette igénybe, ma pedig a 173-as vonalán járó buszokon tapasztaltak az mfor.hu munkatársai (is) elképesztő körülményeket.
Bár a BKV azt közölte, hogy több buszjárat - így a 173-as is - 5-10 perces időközönként jár, a valóságban fél óra is eltelik egy-egy busz érkezése között, ami - a szó szoros értelemben testközelből nyert élményeink szerint - leírhatatlan tömegnyomorhoz vezet.
Halálán volt a Volvo
A normál körülmények között is a főváros egyik legforgalmasabb vonalának számító 7-es/173-as szakaszon például csupán a 173-as jár, az is csak "szingli" Volvo kivitelben, amit jó esetben követ egy-egy csuklós Ikarus.
A valós helyzetet példázza, hogy - tapasztalataink szerint - a Gellért téri megállóba 12.50 körül befutó, a Kelenföldi pályaudvar irányába közlekedő Volvo-Ikarus páros után fél óráig semmi nem jött, majd 13.20 körül befutott egy "szingli" Volvo – ezúttal Ikarus-kíséret nélkül.
A frontot egyedül tartó Volvón uralkodó állapotok elképzelését Olvasóinkra bízzuk - annyit azért megjegyzünk, hogy a 13.20-es járat utasteréhez képest egy heringdoboz szellős táncterem. A bili azonban a Móricz Zsigmond körtérnél borult ki igazán, ahol a Volvo ajtaja - megrettenve az őt ostromló tömegtől - feladta a harcot, és hosszú percekig nem volt hajlandó becsukódni.
Ez már a sofőrnek is sok volt, aki - az utasok közbeszólásaitól kísérve - leállította a motort, hozzátéve, neki háromig tart a munkaideje, ha nem szállnak le néhányan, akkor addig ott maradunk. Ezt követően némi közelharc árán néhány utas elhagyta a fedélzetet, a kívül rekedtek pedig karizmukkal próbálták a busz ajtaját jobb belátásra bírni – néhány perces kísérletet követően sikerrel.
Szégyen, szégyen, szégyen
Bár lehetséges, hogy a BKV állításával megegyezően utas- és közlekedési szempontból biztonságos járműveket állít forgalomba, azt már kérdésesnek tartjuk, hogy mennyire biztonságos egy messze túlterhelt, nyilvánvalóan teljesítőképessége határán billegő jármű közlekedtetése.
Az mindenesetre biztos, hogy a BKV egyes járatain uralkodó állapotok emberhez méltatlanok, ami egyaránt szégyene a szakszervezeteknek, valamint a közlekedési vállalat és a főváros vezetésének. Máshol fizetnének annak, aki részt vesz egy ilyen típusú "emberkísérletben" - Magyarországon az utas szenved és fizet is egyszerre. A kérdés már csak az, hogy meddig…
W. B.
Menedzsment Fórum
Emberkísérleteket végez a BKV a 173-ason
Az mfor.hu tapasztalatai szerint egészen elképesztő, emberhez minden szempontból méltatlan körülményekkel kell számolnia annak, aki a kedden kezdődött és jelenleg is tartó sztrájk ideje alatt felmerészkedik a BKV egyes járataira. Élménybeszámoló testközelből erős idegzetűeknek.