A közgyűlés elfogadta a társaság 2006. évi nemzetközi pénzügyi jelentési szabvány (IFRS) szerinti mérlegét. Eszerint a múlt évet 32,2 millió dollár szerinti nyereséggel zárta, az előző évi 28,1 millió dollár veszteséggel szemben. A társaság jogelődje, a Nabi 2006 elején másfél hónapig még buszgyártással foglalkozott, a 21,7 millió dolláros egész múlt évi árbevétel csaknem egésze ebből származott. A 2005. évi árbevétel még 321,4 millió dollár volt.
Az igazgatóság elnöke kiemelte, hogy a korábban autóbuszgyártással foglalkozó társaság tavaly megvált valamennyi alkalmazottjától, eszközei zömétől, valamint termelő tevékenységétől, és vagyonkezelő céggé vált. Ezzel egyidejűleg tulajdonosi köre átalakult, nevét is ekkor változtatták meg. A gyorsjelentés mindezek miatt az Exbus életében átmeneti állapotot tükröz, adatai sem a korábbi,
sem a későbbi tevékenység szempontjából nem hasonlíthatóak össze - hívta fel a figyelmet Korányi G. Tamás.
A társaság részvényeit a Budapesti Értéktőzsde B kategóriájában jegyzik. Korányi G. Tamás emlékeztetett arra, hogy március 5-én zártkörű tőkeemelést hajtottak végre az Exbus Nyrt.-nél, a tőkeemelés során mind a 924,9 ezer darab kibocsátott részvény gazdára talált. Így a cég jegyzett tőkéje 103,6 millió forinttal lett több. A 112 forintos árfolyamon kibocsátott részvényekből - elővételi jogával élve - a társaság addigi tíz részvényese, köztük nagy nemzetközi és belföldi alapok, illetve a társaságba most belépő Reál Hungary Zrt. jegyzett.
Kapcsolódó anyagok:
Nem szüntetik meg végelszámolással az Exbus-t
Összehangolt befolyásgyakorlás az Exbus Nyrt.-ben
Buszgyártás: biztos halál vagy bizonytalan jövő