2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A közúti fuvarozásban szükség van díjemelésre 2007-ben – állítják egybehangzóan a Világgazdaság által megkérdezett szakemberek. A tarifa indokoltnak tartott növekedésére azonban az idén sem látnak esélyt.

Évek óta emelni szeretnének

A piac elfogadóképességét is figyelembe véve az elmúlt évhez képest általában 15 százalékos emelést javasolnak érvényesíteni - tudta meg a lap Peredi Pétertől, a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (Fuvosz) főtitkárától.

Ezt indokolja egyebek között a 2007-ben várható infláció, az üzemanyagárak hektikus változása, a 2006. év átlagos vesztesége, az utóbbi négy-öt évben szükséges és indokolt mértékű fuvardíjemelés elmaradása, valamint a kvalifikált gépkocsivezetők megtartásához szükséges növekvő bérigények.

Az ésszerű fejlődéshez, a versenyképességhez is jelentős díjemelésre volna szükség. A szakember a szakmai inflációnak nevezett 15 százalékos növelésre azonban kis esélyt lát, annak ellenére, hogy - tagjaik jelzései szerint - általában most van munka a fuvarozók számára.

Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) főtitkára az idén tíz százalékos tarifanövekedést tart kívánatosnak. Bár az üzemanyagárak alakulása bizonytalan, ám figyelembe véve a szakmát érintő államháztartási elvonásokat, a nehéz teherjárművek díjfizetésének kiterjesztését áprilistól a tranzitutakra, valamint a javítási költségek drágulását is, indokolt lenne az említett drágítás. Erre azonban ő sem lát esélyt.

Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestületének (NiT Hungary) ügyvezető főtitkára 15-20 százalékos fuvardíjemelést tartana szükségesnek az idén. Ezt teszi indokolttá egyebek között a tavaly szeptemberi megszorító csomag, az autópályadíjak 2007. évi növekedése, valamint, hogy áprilistól várhatóan a nehéz tehergépjárműveknek a tranzitutakon is fizetniük kell. A szükségesnek nevezett drágítás elérésére azonban - az előző évekhez hasonlóan - ezúttal sem lát lehetőséget.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!