3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A svájci Stadler idén stratégiai célként a nehéz elővárosi gyorsvasút piacára való belépést tűzte ki, amelynek érdekében már elkezdte egy új, emeletes motorvonat koncepciójának kidolgozását. A tavalyi évet harminc százalékos bevétel-növekedéssel záró társaság tervei között szerepel magyarországi jelenlétének további növelése is.

A Stadler az emeletes motorvonatokra vonatkozó ajánlatával a Svájci Szövetségi Vasút által kiírandó, ilyen típusú harmadik generációs szerelvények szállítására vonatkozó tendert kívánja megnyerni. (Emeletes szerelvények beszerzését egyébként a MÁV is tervezi: harminc plusz harminc emeletes villamos motorvonat vételére írna ki pályázatot. Pontos időpont egyelőre nem ismert.)

Leánycég Algériában is

Ami a 2007-es beruházási terveket illeti, a Stadler leányvállalat alapítását tervezi Algériában, amelynek feladata az algériai vasúti flotta szervizelésének és karbantartásának ellátása lesz.

Mint ismert, a csoport ez év májusában adta át a MÁV-nak az eddig leszállított FLIRT motorvonatok karbantartását végző pusztaszabolcsi üzemét, illetve Lengyelországban szeptemberben felavatja a siedlcei egységet is. Az említett helyszíneken a társaság eddig 22 millió svájci frank összértékben végzett el beruházásokat, tudatta lapunkkal közleményben a Stadler.

Vonatgyár: hamarosan döntenek

A kommüniké szerint a csoport tervei között szerepel magyarországi jelenlétének további növelése is. A társaság már tavaly bejelentette, hogy mintegy ötszáz munkahelyet teremtő vonatgyárat szeretne létrehozni hazánkban. A beruházásért a fő esélyesnek számító Székesfehérvár, valamint Szolnok fut versenyt.

Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezetője szerint a gyár létrehozásáról szóló bejelentésre azután kerülhet sor, hogy a MÁV hivatalosan is lehívja a további harminc FLIRT-re vonatkozó opcióját. (A vasúttársaság erről már döntött, a bejelentés a következő hetekben történhet meg.) Utóbbi típusból 2002-es debütálása óta eddig 333 szerelvényt értékesített a társaság.

Nőtt az árbevétel

A most nyilvánosságra hozott adatok szerint a csoport konszolidált árbevétele a 2005-ben elért 604 millió svájci frankról (90 milliárd forint) tavaly 787 millió svájci frankra (117 milliárd forint) emelkedett. A megnövekedett igények miatt a Stadler jelentősen bővítette kapacitását, amelynek következtében a foglalkoztatottak száma megközelítőleg negyven százalékkal, 1430 főről 1990 főre nőtt.

A csoport az idei évre 800 millió svájci frank (119 milliárd forint) értékű megrendelés mellett 1,05 milliárd svájci frank (156 milliárd forint) árbevétellel számol, a foglalkoztatottak létszáma pedig elérheti a 2350 főt.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!