A szövetség vezérigazgatója szerint az élénkülés az ágazatban gyorsabb a vártnál, de valószínű, hogy a negyedik negyedévben lassul a növekedés, és a javulás ellenére még 2011 is nehéz év lesz.
Az IATA a legnagyobb gondokat továbbra is az európai légitársaságoknál látja, az idén 1,3 milliárd dolláros veszteséget valószínűsít Európában. A világ többi részén már az idén nyereséges lehet a társaságok túlnyomó többsége, míg Európában csak jövőre köszönt be ez az időszak.
A szervezet adatai szerint a második negyedévben már 3,9 milliárd dollárnyi összesített profitot termelt az a 47 vezető légitársaság, amelyeket a repülési ágazat pénzügyi egészsége szempontjából az IATA figyelemmel kísér. Egy évvel korábban a társaságok összesített nettó vesztesége még 881 millió dollár volt.
Az IATA akkori jelentése szerint a legjobban az észak-amerikai és ázsiai-csendes-óceáni térség légitársaságai teljesítettek. Európában a második negyedévi eredményeket a társaságok összesen mintegy 1, 3 milliárd dollárnyi vagyonértékesítése javította, ami nélkül továbbra is veszteségesek lettek volna.
Az IATA értékelése szerint a stabil üzemanyagárak mellett a javuló utazási kereslet is pozitívan hatott az elmúlt hónapokban.
Az IATA világszerte 230 légitársaságot tömörít, a fapados társaságok azonban nem tagjai.
MTI