3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Felsővezetői támogatottság, motiváltság és kommunikáció a legfőbb kulcs ahhoz, hogy egy cég különösebb anyagi befektetés nélkül energiát spóroljon a működése során. A technikákat a Biopetrol Kft. alkalmazta a leghatékonyabban elnyerve az Európai Energiabajnokság nemzeti díját, míg a BAT és a Maszer elvérzett a megmérettetésen. Mfor.hu tudósítás.

"Aki azon töri a fejét, hogy jövőre indulna a versenyen, döntse el, mi fontosabb számára: a népszerűség vagy a cél!" - fogalmazott Kornis Katalin, a Maszer Rt. környezetirányítási munkatársa az Európai Energiabajnokság tapasztalatait összegezve. A cég annak az öt hazai résztvevőnek volt egyike, amelyek egy éven keresztül anyagi ráfordítás nélkül próbáltak energiát és pénzt spórolni vállalatuk számára. Kevesen tudják, de egy hagyományos iroda mindennapi működtetése számos energiafaló csapdát rejt, melyek némi odafigyeléssel kiküszöbölhetők.

Brüsszeli díjátadó

A Környezettudatos Vállalatirányítási Egyesület (KÖVET) négy pályázót (Maszer Rt., Alcoa-köfém Kft., Biopetrol Kft., British American Tobacco Hungary) díjazott, az első helyezett a veszélyes hulladékkezeléssel foglalkozó Biopetrol Környezettechnikai Kft. lett, mely ebben az évben kis- és középvállalkozás kategóriában az

"Év Vállalata Díj 2005"

tulajdonosa volt. A cég vállalati vezetője, Czékus Mihály elmondta, kisméretű, humoros plakátokon népszerűsítette a játékot a dolgozók között. Sikerként könyvelhette el a többi pályázóhoz képest, hogy a papírok - melyekről kiderült, mennyi energia takarítható meg a fűtés optimális használatával - a helyükön maradtak. A vezető ezt frappánsan úgy magyarázta: "nagyobb plakát, nagyobb kihívás".

Czékus az mfor.hu kérdésére elmondta: győzelmükben bizonyosan szerepet játszott a vállalat profilja, illetve a vezetőség elkötelezettsége. Nem elhanyagolható az a motiváló tényező sem, ami a dolgozók szeme előtt lebegett: a legötletesebb spórolási praktika felvetője horvátországi szálláslehetőséget kapott ajándékba a cég ingatlanában.

Az esettanulmányok ismertetése során a vállalatok a dolgozók motiválatlanságát, lankadó lelkesedését emelték ki leginkább. Az első hónapokban mindenki odafigyelt energiafogyasztására, ám a hatodik hónap tájékán "már csak remélni lehetett, hogy elolvassák az emaileket" - szomorkodott az Alcoa-Köfém Kft. környezetmérnöke. A projekt irányítói sokszor nem kaptak támogatást a vállalat felső vezetésétől, s a dolgozók sem érezték magukénak a pályázatot. "Kényelmesebb ablakot nyitni, mint légkondit kapcsolgatni"- fogalmazott a BAT egyik "leleményes" dolgozója.

A KÖVET az eredmények értékelése során szinte minden részvevőnél kiemelte a visszacsatolás hiányát, kevesellte a plakátok és dolgozói ötletek számát, illetve a kommunikációt. A kezdeményezést a nem túl rózsás tapasztalatok ellenére örömtelinek tartotta minden induló, s remélik, jövőre szélesebb körben ismét megmérettethetnek a hazai "energiafalók".

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!