A Ricoh Global Eco Action Day tavaly került először meghirdetésre, amikor is a "Kapcsolj ki és gondolkodj!" mottó értelmében a világ 25 országában a vállalat 83 leányvállalata egy napig fokozottan odafigyelt az energiatakarékosságra. A program arra buzdította az alkalmazottakat, hogy kapcsoljanak ki minden olyan elektromos eszközt, amelyre nincs feltétlenül szükségük. A tavalyi akció során az áramfogyasztás összesen 31 901 kilowattal, a szén-dioxid kibocsátás pedig 12 tonnával csökkent. Az így elért összes energiamegtakarítás értéke több, mint 1,1 millió forint volt.
A 2006-os eredményeken felbuzdulva a cég energiatakarékossági programja idén a Global Eco Action Week nevet kapta, és egy egész munkahétig, június 4-től 8-ig tart. Az ötnapos program csúcspontja június 5-e, az ENSZ Környezetvédelmi világnapja lesz. Az idei kezdeményezésben a csoport 347 vállalata vesz részt világszerte, áll a társaság közleményében.
A Ricoh Hungary tavaly az irodahelyiségben feleslegesen működő világítótestek, a klímák, a különböző elektronikus eszközök és saját fényreklámjainak kikapcsolásával, egy átlagos naphoz viszonyítva 23 százalékkal csökkentette áramfogyasztását. Idén ezt a számot szeretnék tovább növelni azzal, hogy a márkakereskedőket is bevonják a kezdeményezésbe.