A televízióban, interneten, óriásplakátokon, és az írott sajtóban megjelenő hirdetések konkrét tippeket adnak az otthoni energiaköltségek csökkentésére - közölte a főosztályvezető.
Kifejtette: hogy az ország 3,5 millió lakásából hárommillió rossz energetikai besorolás alá esik, amit javítani lehet nyílászárócserével, illetve a falak utólagos szigetelésével is. A reklámok felhívják a figyelmet egyebek között arra is, hogy a radiátorok szabályozhatóvá tételével 12-18 százaléknyi energiát takaríthatunk meg. Ahogy olyan hétköznapi apróságnak tűnő megtakarítási lehetőségekre is, mint az energiatakarékos izzók használata, amelyek negyedannyit fogyasztanak áramból a hagyományos égőkhöz képest.
Az Energiatippek a tárca honlapján olvashatók. A május végéig tartó akció 170 millió forintba kerül.
A kampány szorosan kapcsolódik a minisztérium által indított 120 milliárd forintos, 2007-2013 közötti Energiatakarékossági Programhoz és az ahhoz kapcsolódó pályázathoz.