A Seat 102 700 autót adott el az idei év első három hónapjában világszerte, amely 10 százalékkal haladja meg a tavalyi év hasonló időszakit. A számok alakulásában nem meglepő módon az alsó-közép kategóriás Leon játszotta a legnagyobb szerepet, amelyből egyébként a cég most először készített kombi változatot. Kombi nélkül az európai piacon nem könnyű labdába rúgni. A Leonból egyébként majdnem 40 ezer kelt el idén, 14,6 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
Az Ibiza 9,5 százalékos bővülést produkált, amely 41 900 autót jelent. Az Alhambrából 5 900 talált gazdára, ez 12,2 százalékos növekedés.
A Seat legnagyobb piaca nem meglepő módon Spanyolország, de az olaszok is veszik a VW-csoport sportos vonulatát jelentő kocsikat. Saját otthonában egyébként 28 százalékkal nőtt a cég, ami szép szám ugyan, de ha megnézzük az ACEA adatsorát, akkor kiderül, hogy a spanyol autópiac az első negyedévben 32,2 százalékkal emelkedett.
Ha az uniós piacot nézzük, a márka 16,2 százalékkal nőtt, amely jócskán túlteljesíti az átlagot. A kelet-közép európai régióban pedig még ennél is nagyobb mértékben, 22,4 százalékkal bővültek a cég eladásai.
A vállalat martorelli gyárában készülnek a kereslet kielégítésére, ugyanis az első negyedében 130 700 autó gördült le a szalagokról, 15,2 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Seatokat gyártanak még Portugáliában, Szlovákiában és Csehországban is, bár jóval kisebb volumenben. Az első három hónapban 16 100 autó gördült ki ezekből a gyárakból.
mfor.hu