2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Évről évre nagyobb összegeket költenek el a fogyasztók karácsonykor az üzletekben, idén azonban eddig még Európában visszafogott volt a vásárlási láz.

Nem érvényesül a korábbi trend, derül ki a Deloitt&Touche a német, ír, svéd, belga, olasz és francia fogyasztók karácsonyi költekezési szokásait felmérő vizsgálatából. 1198 és 2002 között ebben az időszakban növekvő mértékű költést mért fel a tanácsadó cég.

Gilles Goldenberg, a cég európai fogyasztási üzletágáért felelős partnere szerint a mostani karácsonyt megelőző időszakot az jellemzi, hogy a vásárlók 70 százaléka még nem döntötte el, mit vásárol.
Elsősorban azért tolódik ki az ajándékvásárlás az utolsó napokra, mert a fogyasztók számítanak az üzletek akcióira.

Minden ötödik fogyasztó legszívesebben megvárná a karácsony utáni kiárusítást. Ez a németekre és svédekre jellemző a legkevésbé, és az olaszokra a leginkább, akik közt 35 százalék ekkorra időzíti az ajándék beszerzését.

A Deloitt&Touche vizsgálatában megkérdezettek 38 százaléka úgy érzi, a recesszió kihatással lesz a jövőbeli kiadásaira. Ez a pesszimizmus a nők 44 százalékát jellemzi, és ez az arány meghatározóbb az előzőnél, mivel az ünnepi időszak vásárlásainak többségét ők végzik. - tudósít a Kreativ Online.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!