Nemcsak gyorsabb lesz a közlekedés, de a távolság is lerövidül a horvát Tengeri, Közlekedési és Infrastrukturális Minisztérium tervei alapján az európai V/b közlekedési folyóson - olvasható a tárca honlapján.
A még 1873-ban átadott, a Gyékényes-Botovo határátkelőtől a tengeri kikötőig tartó vasútvonal hossza 330 kilométer, ezen az utasok öt óra alatt juthatnak el az Adriáig, átlagosan 65 kilométeres sebességgel. A teherszállítmányoknak ugyanakkor már átlagosan tíz órára van szüksége ezen a szakaszon, vagyis óránként alig harminc kilométeres sebességgel juthatnak el az áruk az adriai kikötőig.
Az összesen nyolcmilliárd kuna (mintegy 290 milliárd forint) költségvetésű építkezés során a Gyékényes-Botovo vasúti átkelőtől Károlyvárosig (Karlovac) tartó 148 kilométeres szakaszt felújítják és kiépítenek egy párhuzamos sínpárt is. A vasútépítők Károlyvárostól teljesen új vonalat terveznek, amely 61 kilométerrel rövidebb lesz a mostaninál. Az új, 121 kilométer hosszú kettős vasútvonal délről közelíti majd meg Fiumét a Josipdol-Novi Vinodolski útvonalon.
A teljes, 269 kilométeres távolságot mindössze két óra alatt teszik meg a személyszállító vonatok, amelyek akár kétszáz kilométeres óránkénti sebességgel is száguldhatnak majd. Az áruszállító vagonokkal is öt órára rövidül a megtett út ideje, így akár százhúsz kilométeres tempóban is mehetnek majd a vonatok.