Óvári Tamás az MTI-nek kedden elmondta: azt követelik, hogy a Q400-as gépek pilótáinak pótlékát 30 százalékkal emelje meg a cég. Hozzátette: ezeken az új gépeken dolgozó pilóták jövedelme 40 százalékkal csökkent a korábbihoz képest az útvonalak, a repülés és a fizetési struktúra miatt. Az érdekképviselet a nemzetközi gyakorlatnak is megfelelő 30 százalékos pótlékemelést követel 44 pilótának.
A Malév azt ajánlotta, hogy az idei bértömeg változatlansága mellett állapodjanak meg a pótlékváltozásról, a szakszervezet azonban a tavalyi bértömeget akarja alapul venni, mivel akkor még a Q400-asok nem szerepeltek a Malév flottájában.
Az érdekképviseletnek ezentúl több, egyéb követelése is van, a Malév szerint azonban ezek nem képezhetik egy sztrájk alapját.
Óvári Tamás ide sorolta: olyan elbocsátási rendszer kidolgozását kérik, amely igazságos, tervezhető, és egészen az elmúlt évig működött is a Malévnál. Eszerint elbocsátás esetén a cégnél legrövidebb időt eltöltő pilótákat építse le a Malév.
Azt is szeretné a szakszervezet, hogy a cég ne dolgozzon külsős pilótákkal, jelenleg a pilóták létszámának mintegy 10 százaléka külsősként dolgozik a Malévnél - mondta. Az egyeztetéseket tovább folytatják, de Óvári Tamás jó esélyt látott arra, hogy ezekben a kérdésekben nem kell sztrájkot hirdetniük, mert megegyezhetnek a munkaadóval.