2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Népszabadság információi szerint nem érkezett érvényes ajánlat a Volánbusz agglomerációs buszjáratok üzemeltetését célzó alvállalkozói tenderére.

A napilap szombati számában megjelent cikk szerint egy kisebb vidéki buszos cég mellett a BKV adott be pályázatot, de egyiküknek sem sikerült maradéktalanul megfelelni a feltételeknek. A fővárosi önkormányzat közlekedési cége például nem tudta összeszedni a kért 50 darab buszvezetői önéletrajzot, a sofőrök ugyanis attól tartottak, hogy a listán szereplők automatikusan átkerülnek majd a volánbuszhoz.

A cikk felidézi, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tavaly decemberben döntött arról, hogy májustól átadja az agglomerációs járatok üzemeltetési jogát az állami tulajdonban lévő Volánbusz Zrt.-nek, amelynek se elég járműve, se elég embere nem volt a feladatra. A cég pályázatot hirdetett autóbuszbérlésre, -vásárlásra, illetve mindezek finanszírozását szolgáló 7,7 milliárd forintos bankhitelre, a tendereket azonban szakmai hibák miatt vissza kellett vonni. A Volánbusz hiába környékezte meg a BKV-t, hogy átmeneti megoldásként buszokat béreljen, a fővárosi cég nem állt kötélnek.

Ekkor új tendert hirdettek, de ezúttal nem buszokat, hanem szolgáltatást vásároltak volna a 2013. május 1. és 2014. január 31. közötti időszakra. A társaság már szinte bárkivel bármilyen járműre szerződött volna, csak időben álljanak forgalomba. A jelenleginél 35-40 százalékkal kisebb teljesítményre kértek ajánlatot. A szakszervezeti vezetők szerint ekkora járműparkkal az érintett kilenc Budapest környékéi településen a jelenlegi 15 perc helyett óránként jártak volna a buszok. A tender végül eredménytelenül zárult. A Volánbusz májustól - bár semmilyen feltétel nem adott - átveszi az agglomerációs buszjáratokat, s rögtön vissza is adja üzemeltetésre a BKV-nak - írja a Népszabadság.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!