A napilap szombati számában megjelent cikk szerint egy kisebb vidéki buszos cég mellett a BKV adott be pályázatot, de egyiküknek sem sikerült maradéktalanul megfelelni a feltételeknek. A fővárosi önkormányzat közlekedési cége például nem tudta összeszedni a kért 50 darab buszvezetői önéletrajzot, a sofőrök ugyanis attól tartottak, hogy a listán szereplők automatikusan átkerülnek majd a volánbuszhoz.
A cikk felidézi, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tavaly decemberben döntött arról, hogy májustól átadja az agglomerációs járatok üzemeltetési jogát az állami tulajdonban lévő Volánbusz Zrt.-nek, amelynek se elég járműve, se elég embere nem volt a feladatra. A cég pályázatot hirdetett autóbuszbérlésre, -vásárlásra, illetve mindezek finanszírozását szolgáló 7,7 milliárd forintos bankhitelre, a tendereket azonban szakmai hibák miatt vissza kellett vonni. A Volánbusz hiába környékezte meg a BKV-t, hogy átmeneti megoldásként buszokat béreljen, a fővárosi cég nem állt kötélnek.
Ekkor új tendert hirdettek, de ezúttal nem buszokat, hanem szolgáltatást vásároltak volna a 2013. május 1. és 2014. január 31. közötti időszakra. A társaság már szinte bárkivel bármilyen járműre szerződött volna, csak időben álljanak forgalomba. A jelenleginél 35-40 százalékkal kisebb teljesítményre kértek ajánlatot. A szakszervezeti vezetők szerint ekkora járműparkkal az érintett kilenc Budapest környékéi településen a jelenlegi 15 perc helyett óránként jártak volna a buszok. A tender végül eredménytelenül zárult. A Volánbusz májustól - bár semmilyen feltétel nem adott - átveszi az agglomerációs buszjáratokat, s rögtön vissza is adja üzemeltetésre a BKV-nak - írja a Népszabadság.
MTI