2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Szerdán a MÁV hivatalosan is megerősítette, hogy érdemben foglalkozik a Bombardier január végén benyújtott, tíz darab Talent-vonatra vonatkozó ajánlatával.

[ajanlo=520][igazitas=right/]

A MÁV Zrt. igazgatósága szerdai ülésén megtárgyalta a Bombardier ajánlatát, és azt további tárgyalásokra érdemesnek ítélte. Indoklásként azt hozta fel, hogy szükséges bővíteni a személyszállító járműparkot. A vasúttársaság a vonatok beszerzésével kapcsolatos eljárást a közbeszerzési törvény keretein belül folytatja le. A tíz motorvonat esetleges beszerzése nem érinti a járműfejlesztéssel kapcsolatos eddigi kötelezettségvállalásokat, derül ki a lapunkhoz eljuttatott közleményből.

Mint arról korábban beszámoltunk, a Bombardier január 27-én finanszírozási és szállítási szempontból is rendkívül kedvező ajánlattal kereste meg a MÁV-ot. A német cég eredetileg az osztrák vasútnak (ÖBB) szánt 10 Talentot kínálta fel megvételre. A német társaság 2006. március 31-i határidővel két vonat leszállítását vállalta, utána pedig havonta egy-egy szerelvényt adna át a cégnek.

Az ÖBB illetékese a Világgazdaságnak cáfolta azt az iparági körökben elterjedt - és szerdai írásunkban általunk is részletesen idézett - információt, miszerint minőségi okok miatt ne vették volna át az említett tíz szerelvényt. A visszamondás indokát mindazonáltal nem közölte. Lapunk eljuttatta ezzel kapcsolatos kérdéseit a Bombardierhez is.

A MÁV a konkurenseknek is felkínálta a "gyorstenderen" való részvételt. Február 2-án az Alstomnak, a Siemensnek és a Stadlernek címzett levelében közölte: amennyiben képesek a németekéhez hasonló pénzügyi, szállítási és technikai paraméterekkel rendelkező ajánlatot felmutatni, akkor azt legkésőbb február 8-ig jelezzék. Ezt követően - február 10-15 között - egy zárt körű tender keretében vinnék dűlőre a dolgot.

Úgy tudjuk, szerdáig mind a Stadler, mind az Alstom válaszolt a MÁV levelére. A svájci cég korábban aggályait fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy a "gyorstender" megfelel-e a közbeszerzés szabályainak.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!