[ajanlo=520][igazitas=right/]
A MÁV Zrt. igazgatósága szerdai ülésén megtárgyalta a Bombardier ajánlatát, és azt további tárgyalásokra érdemesnek ítélte. Indoklásként azt hozta fel, hogy szükséges bővíteni a személyszállító járműparkot. A vasúttársaság a vonatok beszerzésével kapcsolatos eljárást a közbeszerzési törvény keretein belül folytatja le. A tíz motorvonat esetleges beszerzése nem érinti a járműfejlesztéssel kapcsolatos eddigi kötelezettségvállalásokat, derül ki a lapunkhoz eljuttatott közleményből.
Mint arról korábban beszámoltunk, a Bombardier január 27-én finanszírozási és szállítási szempontból is rendkívül kedvező ajánlattal kereste meg a MÁV-ot. A német cég eredetileg az osztrák vasútnak (ÖBB) szánt 10 Talentot kínálta fel megvételre. A német társaság 2006. március 31-i határidővel két vonat leszállítását vállalta, utána pedig havonta egy-egy szerelvényt adna át a cégnek.
Az ÖBB illetékese a Világgazdaságnak cáfolta azt az iparági körökben elterjedt - és szerdai írásunkban általunk is részletesen idézett - információt, miszerint minőségi okok miatt ne vették volna át az említett tíz szerelvényt. A visszamondás indokát mindazonáltal nem közölte. Lapunk eljuttatta ezzel kapcsolatos kérdéseit a Bombardierhez is.
A MÁV a konkurenseknek is felkínálta a "gyorstenderen" való részvételt. Február 2-án az Alstomnak, a Siemensnek és a Stadlernek címzett levelében közölte: amennyiben képesek a németekéhez hasonló pénzügyi, szállítási és technikai paraméterekkel rendelkező ajánlatot felmutatni, akkor azt legkésőbb február 8-ig jelezzék. Ezt követően - február 10-15 között - egy zárt körű tender keretében vinnék dűlőre a dolgot.
Úgy tudjuk, szerdáig mind a Stadler, mind az Alstom válaszolt a MÁV levelére. A svájci cég korábban aggályait fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy a "gyorstender" megfelel-e a közbeszerzés szabályainak.
Menedzsment Fórum