2p

A gyenge 2006-os, és a mérsékeltnek nevezhető tavalyi év után 2008-ban újra erőteljes forgalomnövekedést vár a Renault. A társaság előrejelzése szerint idén 10 százalékkal bővülhet az értékesítés.

Közel 2,5 millió autót értékesített 2007-ben a második legnagyobb autógyár, a Renault, amely 2,2 százalékos bővülést jelent az egy évvel korábbiakhoz képest. A szakértők az éves növekedést az erős utolsó negyedévvel magyarázzák, júniusban és októberben került ugyanis a piacra két jól debütáló modell, a Tvingo és a Laguna egy-egy megújított típusa.

Míg az év nagy részében visszaesést mértek a cégnél, addig a december mindenütt átütő sikert hozott. A Renault fő piacának számító nyugat-európai országokban az év utolsó két hónapjában 9 százalék körüli bővülést sikerült elérni, a több régióban pedig 22 százalékkal nőtt az értékesítés.

Az idei évben a modelválaszték bővítése és megújítsa folytatódik, a cég vezérigazgatója, Carlos Ghosn ígérete szerint kilenc új típussal bővül a választék. Ezeknek köszönhetően nem csak a forgalom, de a működési nyereség növekedését is várják. Jövőre bevételarányosan 6 százalékos profitot terveznek a 2006-os 2,6 százalékkal szemben.

A társaságnál a 2006-os volt az átalakítás éve, ekkor a cégnél a legendás költségcsökkentő hírében álló főnök Ghosn számos változásról döntött. Ennek eredményeként abban az évben 4 százalékkal esett vissza az értékesítés, ám tavaly már kezdtek beérni az eredmények, kommentálták a folyamatokat az iparági elemzők. Szerintük a most vázolt elképzelések megalapozottak, a tavaly debütált modellek sikere és az új autókkal kapcsolatos várakozások alapján teljesíthetőnek tartják.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!