2p

Nem történt jelentős átalakulás a világ mobiltelefon-gyártói között az elmúlt időszakban. Az egyetlen fontos fejlemény, hogy a Nokia tovább erősödött.

A nemzetközi gyorsjelentési szezon eddig eltelt időszakában a világ 5 vezető mobiltelefon gyártója egyaránt közölte már eladási adatait, és ezek szerint nem történt drámai változás az élbolyban, azaz maradt a Nokia, Motorola, Samsung, Siemens, Sony Ericsson sorrend - közölt beszámolót az MTI-Eco.

Az ötök közül utoljára - pénteken - a Samsung számolt be eladásairól, egyben közölte éves eladási célszámát a korábban közölt 52,5 millió darabról 55 millióra emelte. A piacvezető Nokia elnökének, Jorma Ollila-nak a várakozása szerint idén a piac éves szinten 460 millió darabos lesz.

A Nokia a negyedévben eladott 45,5 millió mobillal toronymagasan vezet a 20,9 milliós értékesítést közlő Motorola előtt. A harmadik Samsung és a negyedik helyezett Siemens 15-, illetve 11,5 millió telefont adott el, míg a története első nyereséges negyedévéről beszámoló Sony Ericsson 7,1 millió darabot. Az öt nagy a Nokia által a negyedévben 118 millió darabosra becsült piac közel 85 százalékát fedi le, így a többi gyártó, köztük az Alcatel, a Sharp, vagy a Panasonic a fennmaradó 15 százalékon osztozhat csak.

A Panasonic egyébként a héten jelentette be, hogy 2005-re piaci részét kétszámjegyűre, azaz 10 százalék felettire akarja növelni. A cég részesedése a mobiltelefonok világpiacán 2003 félévében a Gartner adatai szerint 3,7 százalékos volt és ekkor a Gartner szerint csak a Nokia és a Motorola rendelkezett 10 százalék feletti részesedéssel.

Kapcsolódó anyag
Nokia: jó eredmény, növekvő piac, gyenge kilátások



LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!