A nemzetközi gyorsjelentési szezon eddig eltelt időszakában a világ 5 vezető mobiltelefon gyártója egyaránt közölte már eladási adatait, és ezek szerint nem történt drámai változás az élbolyban, azaz maradt a Nokia, Motorola, Samsung, Siemens, Sony Ericsson sorrend - közölt beszámolót az MTI-Eco.
Az ötök közül utoljára - pénteken - a Samsung számolt be eladásairól, egyben közölte éves eladási célszámát a korábban közölt 52,5 millió darabról 55 millióra emelte. A piacvezető Nokia elnökének, Jorma Ollila-nak a várakozása szerint idén a piac éves szinten 460 millió darabos lesz.
A Nokia a negyedévben eladott 45,5 millió mobillal toronymagasan vezet a 20,9 milliós értékesítést közlő Motorola előtt. A harmadik Samsung és a negyedik helyezett Siemens 15-, illetve 11,5 millió telefont adott el, míg a története első nyereséges negyedévéről beszámoló Sony Ericsson 7,1 millió darabot. Az öt nagy a Nokia által a negyedévben 118 millió darabosra becsült piac közel 85 százalékát fedi le, így a többi gyártó, köztük az Alcatel, a Sharp, vagy a Panasonic a fennmaradó 15 százalékon osztozhat csak.
A Panasonic egyébként a héten jelentette be, hogy 2005-re piaci részét kétszámjegyűre, azaz 10 százalék felettire akarja növelni. A cég részesedése a mobiltelefonok világpiacán 2003 félévében a Gartner adatai szerint 3,7 százalékos volt és ekkor a Gartner szerint csak a Nokia és a Motorola rendelkezett 10 százalék feletti részesedéssel.
Kapcsolódó anyag
Nokia: jó eredmény, növekvő piac, gyenge kilátások
Erősebb lett a Nokia, kisebbek a konkurensek
Nem történt jelentős átalakulás a világ mobiltelefon-gyártói között az elmúlt időszakban. Az egyetlen fontos fejlemény, hogy a Nokia tovább erősödött.