A válság múlásával visszatérő vásárlókedv a Német Kiskereskedelmi Szövetség (HDE) szerint már a hétvége előtti napokban megtöltötte az üzleteket. A legjobban a téli ruházati termékek, órák-ékszerek, gyerekjátékok és a folyadékkristályos képernyővel szerelt televízió készülékek - LCD-tévék - fogytak.
A kiskereskedők szervezete szerint különösen a rekordalacsony munkanélküliség tesz jót a karácsonyi forgalomnak. Többet költ a lakosság azért is, mert sokan úgy érzik, véget ért a válság. "A karácsonyi szezon egészét tekintve 2,5 százalékos forgalomnövekedésre számítunk a válságos tavalyi évhez képest, és az első hétvége adatai megerősítették ezt a várakozást" - mondta Stefan Genth, a HDE ügyvezetője.
A BITKOM infokommunikációs iparági szervezet felmérése szerint az első adventi hétvégén a fogyasztói elektronikai cikkeket árusító üzletek 76 százalékánál jobb volt az üzletmenet, mint egy évvel korábban. Az idei év slágerterméke a LCD-tévé lehet, 2010 egészét tekintve 9,6 millió ilyen készüléket adhatnak el a 82 milliós országban, ami 16 százalékos növekedés a tavalyi, rekordnak számító értékhez képest.
MTI