2p

Rendkívül jól indult a karácsonyi bevásárlási szezon Németországban, kereskedők szerint az első adventi hétvége "álomszerű" volt; a szezon slágerterméke az LCD-tévé lehet.

A válság múlásával visszatérő vásárlókedv a Német Kiskereskedelmi Szövetség (HDE) szerint már a hétvége előtti napokban megtöltötte az üzleteket. A legjobban a téli ruházati termékek, órák-ékszerek, gyerekjátékok és a folyadékkristályos képernyővel szerelt televízió készülékek - LCD-tévék - fogytak.

A kiskereskedők szervezete szerint különösen a rekordalacsony munkanélküliség tesz jót a karácsonyi forgalomnak. Többet költ a lakosság azért is, mert sokan úgy érzik, véget ért a válság. "A karácsonyi szezon egészét tekintve 2,5 százalékos forgalomnövekedésre számítunk a válságos tavalyi évhez képest, és az első hétvége adatai megerősítették ezt a várakozást" - mondta Stefan Genth, a HDE ügyvezetője.

A BITKOM infokommunikációs iparági szervezet felmérése szerint az első adventi hétvégén a fogyasztói elektronikai cikkeket árusító üzletek 76 százalékánál jobb volt az üzletmenet, mint egy évvel korábban. Az idei év slágerterméke a LCD-tévé lehet, 2010 egészét tekintve 9,6 millió ilyen készüléket adhatnak el a 82 milliós országban, ami 16 százalékos növekedés a tavalyi, rekordnak számító értékhez képest.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!