3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Axelero-csoport az elmúlt évben megtartotta vezető szerepét a lakossági, a vállalati és az online piacon - mondta el a cég vezérigazgatója Drajkó László. Ugyanakkor az egész piac jó évet zárt tavaly, ami a felhasználók bővülését illeti.

Az internet világnapja alkalmából tartott tájékoztatón A vezérigazgató beszámolt arról, hogy az Axelero tavaly 10,4 százalékkal növelte az ügyfélszámot, a felhasználók száma meghaladta a 150 ezret.

Ugyanakkor a piac egésze is jelentős növekedésen ment keresztül, ezt bizonyítják a GfK és a Szonda Ipsos által közösen készített Nemzeti Médiaanalízis most publikált adatai. Az index által közölt adatok szerint idén megugrott a felnőtt internetezők másfél éve stagnáló száma. Míg 2002 decemberében még csak mintegy 1,6 millió 15 évesnél idősebb magyarnak volt hozzáférése, idén márciusra ez a szám 1,8 millióra emelkedett.

Míg 2001 decembere és 2002 decembere között nem mutatott növekedést a hazai internetfelhasználók másfél milliós tábora, az elmúlt negyed év alatt 16 százalékkal emelkedett számuk. Legdinamikusabban, 41 százalékkal a hatvan év felettiek csoportja gyarapodott, így 52 ezerre nőtt az internetező idősek száma. Az internetezők többsége, 670 ezer ember továbbra is a 18-29 éves korosztályba tartozik.

Ennél is erősebb növekedést produkált egyes szegmensekben az Axelero, amelynél az ügyfelek száma 168.500-ra nőtt. Az Axelero adatai szerint az ADSL-piacon 4 százalékos növekedést értek el a múlt évben és 51 százalékos részesedésükkel megőrizték vezető helyüket. A bérelt vonali piacon az Axelero 1 százalékkal növelte részesedését és átvette a vezető pozíciót a 23 százalékos piaci részaránnyal. A dial-up piacon az Axelero részesedése 43 százalék, a kábel előfizetések területén 11 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik és ezzel a UPC mögött a második helyen áll.

Mint Simó György, az Axelero vezérigazgató-helyettese a sajtótájékoztatón kiemelte, az otthoni internetezés lehetőségeinek elterjesztésére nagy figyelmet fordítanak. Szerinte az otthoni internetezők száma rövid időn belül megduplázódhat. Jelenleg mintegy 350 ezer háztartásban interneteznek, további 570 ezer háztartásban van számítógép.

A Nemzeti Médiaanalízis szerint az otthoni internetfelhasználók száma is kiugró növekedést mutatott az elmúlt negyedévben. Míg a tavalyi év során 3-6 százalékkal nőtt csupán az otthoni hozzáférések száma, sőt az utolsó negyedévben stagnált, a felmérés adatai szerint decemberről márciusra 23 százalékkal emelkedett az otthoni netezők száma. Így közel 700 ezren interneteznek otthonról, többségük 18 és 29 év közötti fiatal felnőtt. A legtöbb új hozzáférést azonban a 30 és 39 év közöttiek vásárolták, és ezzel számuk 100 ezerről 144 ezerre nőtt.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!