1p

Összeomlik a magyar egészségügy?
Mennyi pénz hiányzik a rendszerből?
Mitől lesznek rövidebb várólisták?
Csak a magánegészségügyre számíthatunk?
Online Klasszis Klub élőben Rékassy Balázzsal

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a szakértőtől!

2024. szeptember 18. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tavaly 32,4 százalékkal visszaesett a teherautók és buszok eladása Európában, ami - szakértők szerint - a gazdasági válság egy újabb egyértelmű bizonyítéka.

Az európai autógyártók szövetsége, az ACEA kedden közzétett adatai szerint a visszaesés decemberben 10,6 százalékra mérséklődött, ami a gazdasági kilátások javulásának a piacra gyakorolt hatását jelzi. A nyugat-európainál nagyobb mértékben, 52,9 százalékkalcsökkent a haszonjárművek értékesítése az Európai Unió új kelet-európai tagállamaiban.

Magyarországon 53,1 százalékkal kevesebb új haszon járművet helyeztek forgalomba tavaly az egy évvel korábbinál, a legnagyobb visszaesést Lettországban regisztrálták, 80,1 százalékkal, a legkisebbet Lengyelországban, 36 százalékal.

A főbb európai gyártók - a német MAN és a Daimler, a svéd Scania és a Volvo, az olasz Fiat és az Iveco - megszenvedték a válságot, mert a hitelfelvételi lehetőségek romlása visszavetette a vásárlásokat, a gazdasági visszaesés miatt pedig csökkent az igény az áruszállításra.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!