3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hazai lakásvásárlók átlagosan 3-6 hónapot töltenek el a megfelelő ingatlan kiválasztásával. Az eladó ingatlanok hirdetéseit sokszor érdemes fenntartásokkal kezelni. Bizonyos szófordulatok árulkodók lehetnek, esetleg pont a legfontosabbak maradnak ki a szövegből. Sok felesleges utazás, lakásnézegetés megspórolható, ha az ember figyel az alábbiakra.

Az OTP Ingatlanpont összegyűjtött néhány példát, milyen szavak, kifejezések esetén érdemes mindenképpen visszakérdezni az eladónál.

Kiváló közlekedés éjjel-nappal: Fontos szempont, hogy a tömegközlekedési eszköz a közelben legyen, de nem mindegy, hogy az éjszakai járat a lakás ablaka alatt jár-e folyamatosan.

Fiataloknak ajánlott: Ez több kockázatot is rejt. Az eladó gondolhatja, hogy a fiatalok szívesen laknak nyüzsgő, hangos helyen. Ez azonban nem jelenti egyben a folyamatos zaj és éjszakai élet iránti igényt. Feltételezheti azt is, hogy a fiatalok kompromisszumkészebbek, a sokkal rosszabb állapotú lakást is megveszik.



Egyedi kialakítású lakás:
Gyakran leválasztással létrehozott lakások. Az egyes helyiségek teljesen új funkciót kapnak, a tervezéssel a legjobb belsőépítészek sem boldogulnak egykönnyen. Tipikus példa az ablaknélküli hálófülke, a háztartási gépek nélküli konyha, a pár négyzetméteres kisterek, vagy a galériabeépítés, amely az amúgy is limitált teret tovább szűkíti.

Panoráma: A panoráma talán a legellentmondásosabb kifejezés a hirdetésekben, hiszen önmagában a kilátás léte nem jelenti azt, hogy a látvány feltétlenül szép is. Sajnos az is előfordul, hogy a kilátásról készült fotót nem az ingatlan ablakából vagy a kertből fotózzák, hanem az erkélyről kihajolva, extrém esetben egy fa tetejéről vagy létrán állva.

Sokak talán ilyen panorámát képzelnek a hirdetés szövege mögé

Patinás épület: Bár a XIX. században épült bérházak építészettörténeti jelentőséggel bírnak, kialakításban és állapotban számos hátulütőjük lehet. Ebben a korszakban a lakóknak teljesen más igényeik voltak. A lakások elosztása sokszor teljesen más, mint ma. A nagypolgári lakások belmagassága például akár 4-5 métert is elérheti, amely fűtése-hűtésé is igen költséges. A több mint 100 éves épületek jó része régen nem esett át felújításon, az épületgépészet és a nyílászárók állapota erősen kétséges lehet.

Valami közelében / néhány perce valamitől: a „közelében” kifejezés nem ugyanazt jelenti gyalog, autóval, vagy tömegközlekedéssel. Tulajdonképpen még a külvárosok is belváros-közeliek valamilyen értelemben. Előfordul, hogy a néhány perc távolság csak Usain Boltnak menne, vagy rosszabb esetben légvonalban értelmezendő.

Fontos leszögezni, hogy a hiányosan, rosszul kitöltött ingatlanhirdetés még nem feltétlenül feltételez rossz szándékot. Olykor csak az eladó laikusságából, hiányos információiból adódik. Az ingatlanok többségét magánszemélyek hirdetik, márpedig a statisztikák szerint idehaza egy ember életében alig 3-4 alkalommal vesz részt ingatlan-eladásban, hivatkozik a statisztikai adatokra az OTP Ingatlanpont.  A közvetítők igyekeznek már a hirdetésben valós képet adni az ingatlanról, hiszen náluk még inkább igaz, hogy az idő pénz. Ellenkező esetben a hitelességüket tennék kockára, vélik a vállalat szakértői.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!